swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Härligt

Kategori: Allmänt

HÄRLIGT. Ja, det är det ord som bäst beskriver hur det känns just nu. Vädret och våren här är helt ljuvligt härlig och allt annat känns också bara härligt just nu. Jag kan inte riktigt beskriva varför men ni vet ibland då man känner sig så där härligt tillfreds med tillvaron och man blir varse om hur bra man har det då familjen mår bra, fina vänner finns runt omkring och vardagen rullar på. Det är sådana tillfällen då man man mår bra som man får stanna upp och bara njuta av allt man har omkring sig. Sedan skall jag inte sticka under stol med att vädret här är så himla fantastiskt så visst gör det att man njuter lite extra och förundras över hur vackra blommorna är, vilka fina färger det är överallt på buskar och träd, hur gröna bergen är runtomkring, hur grönt gräset är, hur fint fåglarna kvittrar, hur söta kolibrierna är, hur fina barn vi har, fin make jag har och inte minst vilka fina vänner jag. Lycka! 
 
Sitter och skriver med sovrumsdörren öppen och sippar på gott kaffe
såhär en härligt solig söndagmorgon
 
Det blommar, blommar och blommar 
 
Nedan kommer en liten resumé med lite "ditt och datt" som hänt sedan jag bloggade sist. 
 
Förra veckan spelade Sara football på Highschool. Reglerna var inte exakt detsamma som i riktig football och jag som har svårt med att förstå mig på den sporten var glad. Tjejerna spelade någon "flaggvariant" och behövde inga hjälmar. Sara var duktig och det var roligt att se (för vi var självklart och tittade) när seniors spelade fnalmatchen mot juniors och vann. Yeeeey! 
Svettig, trött men nöjd Sara direkt efter vinsten
Stolta över "miss Pettersson" var vi såklart
 
Jag var påskkärring en liten stund i lördags
Och ....vi blev bjudna på en fantastisk middag på påskafton med
himmelsk mat och goda drycker i glada vänners lag

Förra söndagen blev det en bergspromenad med maken 
Med efterföljande kaffe i down town Saratoga. Söndagsmys! 
Vi tog familjekort för ett par veckor sedan och det här är ett utav dem. Så fint minne från
våren 2013 i Kalifornien
Solen skiner och himlen är blå, vad det är skönt att leva då...tra,la,la,la
Förra fredag eftermiddag firade vi med skumpa och jordgubbar vi poolen.
Det är inte så svårt att hitta någon anledning att fira :) Life is good! 
Bilden talar för sig själv. Kan inte låta bli att dela med mig av den
Vi njuter av vädret genom att köra nercabbat då och då
Vi FROSSAR i solmogna, dagsfärska jordgubbar. Jag har verkligen FROSSAT jordgubbar. Dessa
är himmelskt, härligt goda
Sara med en av hennes bästa kompisar, Sharon
 
Jag tillbringade fredageftermiddagen med att vara chaufför och smakråd då vi var ute och tittade på "Promdresses" (klänningar till vårens skolbal för sistaårseleverna) i fredags eftermiddag. Många timmar senare hade inte tjejerna hittat något passande och "chauffören" var så trött och hungrig. Det fick bli en snabbmiddag på härliga "Chipotle" (mexikanskt fräscht snabbmatsställe) där vi tog hem god mat till oss och till Lukas (som hängde med kompisar på stan hela kvällen). Rikard är ute på resande fot runt omkring i världen 1 1/2 vecka (Sverige, Dubai och Turkiet) så vi får mysa själva bäst det går.
 
I lördags morse körde jag ett stenhårt pass på gymmet och därefter lite mathandling på härliga Costco. Love, love, love Costco! Unnade mig sedan lite lördagsmys i eftermiddagssolen. Det blir inte roligare än man gör det till! 
Lördageftermiddag, solsken, ett glas vitt och räkor
 
Actl labores jucundi - Ljuv är mödans lön
 
I går var det Fashion show på Saratoga High School och Sara var med och mannekängade. Hon visade "College wear". Självklart var jag där och tittade. Gäller att hänga med och hålla sig "up to date". Fina flickor och pojkar som gjorde ett strålande jobb med att bjuda på en underhållande show. Självklart tyckte jag att Sara var bäst! :) 
KÄRLEK
  
För er som är nyfikna på hur det går med mitt mål att bli starkare och lättare kan jag berätta att jag tränar 6 dagar i veckan 1-3 tim. per dag och visst ger det resultat. Ibland öskar man bara att det kunde gå lite snabbare. Jag vägde mig förra torsdagen och hade då gått ner nästan 6 hela falukorvringar. När man talar om kilo eller pounds låter det inte så mycket men tycker som sagt att det är bra att referera till falukorvringar så man kan förstå hur mycket fett det är. Tänk att dessa "falukorvringar" suttit här och där på kroppen. Tycker inte det syns eller känns så mycket men visst är byxorna lite lösare och bh:n (tyvärr) lite luftigare. Man får ta det onda med det goda. Jag jobbar på med att nå mitt mål men nu går det av bara farten känns det som. Yeeeey! 
 
En solig söndagmorgon kl. 10. 13 grader än så länge, vindstilla och fågelkvitter. Så ljuvligt. 
Pausade i skrivandet en stund och avnjöt en kopp kaffe utomhus och bara njöt.
Tänk att det är den 7 april idag. Tog lite kort på det som händer i trädgården just nu
 
 
 
 
 
Nu skall jag fixa lite söndagsbrunch på sängen till mina sömniga tonårsbarn. Smoothie gjord på enbart färska bär och inget annat, bacon, stekt ägg, omelett och goda mackor. Tror ni de blir glada när de får brunch på sängen? Jag VET att det är mycket uppskattat. 
 
Ha en skön söndag! 

Kommentarer

  • Line säger:

    brukar inte läsa bloggar så ofta, men idag fick jag uppdatera mig lite. nu längtar vi ännu mera efter er, det varma vädret, poolen och allt gott som finns i CA!! miss you!!

    2013-04-11 | 10:10:03

Kommentera inlägget här: