swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Tjohej

Kategori: Allmänt

Tjohej. Nu är allt som vanligt igen. Saras kompis Fanny har åkt hem och nu är det riktig vardag igen för oss alla.
 
Det har gått en vecka sedan jag bloggade sist. Dagarna går så fort och likaså kvällarna. Vi är alla ganska trötta på kvällarna nu, så mycket mer än det nödvändiga blir inte gjort. Kan det vara vårtrötthet, alla aktiviteter eller pollen som flyger omkring och ger oss trötta ögon? Jag vet faktiskt inte men vi somnar ganska tidigt varje kväll i alla fall (åtminstone 3/4 delar av oss i famljen). I helgen ställer vi om klockan till sommartid. Det bli långa och ljusa kvällar. Just nu blir det mörkt här ungefär 18.30 men from. söndag blir kl. nästan 8. Yippey, vad skönt. Ser fram emot kvällspromenader och långa löprundor. 
 
Nu eller aldrig! Förra tisdagen anmälde jag mig till Viktväktarna. Jag kände att nu får det vara nog med de där envisa överskottkilona som envisas med att sitta kvar trots ganska många timmars träning under veckorna. Det är lika bra att göra något riktigt och få lite hjälp och stöttning med att komma i form igen. Skönt och roligt att komma "till skott" med och ännu roligare blev det då jag fick sällskap av min kompis Katarina. Tjohej, vad vi skall kämpa, peppa varann och träna tillsammans. Nu har de gått en vecka med nyttigare mat och stenhård träning. Det känns faktiskt som om det börjar ge lite resultat och långsamt så går det neråt på vågen. Tjohej! Det går åt rätt håll och slit, svett, nyttig mat, och envishet ger resultat. Hoppas att vi är lagom fina till beach 2013! 
 
Några bilder från en hike förra veckan då vi hade saglikt väder
 
Freemont older med sina trails
 
Vi stötte på en orm på vägen. Hua
 
Vackert så det förslår
 
Katarina, Fanny och jag, svettiga men glada
 
Det är VÅR. Tjohej! 
 
Nu bunkar vi upp med mer grönsaker än någonsin. Det blir mycket frukt och grönt i en viktväktardiet
Vi har hittat en välsorterad toppenbutik med billiga och fräscha grönsaker och frukt
 
Idag har jag varit på en mindre lustig aktivitet, nämligen mammografi. Här kollar man brösten varenda år och det är likabra att få det gjort. Det är ett nödvändig "gör ont" och det är viktigt att vi tjejer kollar "tufsinufsingarna". Ont, obehagligt och nervöst är det men skönt när det är över. Hoppas allt är bra. Här får man faktiskt en blomma när man är klar. Det känns gulligt och uppiggande! 
 
Mera vår
Jag "in action" på crosstrainern. Nu tränar jag massor och hoppas 
på snabbt resultat. Suddig bild men det talar sitt tydliga språk. 
Även den som tog bilden var trött pga. träning :))
Vi frossar i jordgubbar just nu. Helt plötsligt smakar de Kaliforniska
gubbarna massor. Mums, mums, mums! 
 
Blomman jag fick då jag klarat av mammografin
 
Fick ett glädjande besked idag. Min väninna, Tina som jag lärde känna då jag flyttade hit (men som flyttat hem till Sverige nu) kommer på besök sista veckan i april. Bokat och klart! Skall bli så skoj att återuppleva saker vi gjorde tillsammans härborta. Åh, Tina jag längtar! 
 
 
Väntar på nästa roliga besked. Våra kära vänner kommer eventuellt och hälsar på i juni. Hoppas det blir så! 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Åh vad duktig du är som tagit tag i träningen och kosten!! Ser fram emot att haka på och köra en hälso vecka när jag kommer!! Shopping är väl nyttigt!? Sprang faktiskt en runda idag - får försöka hålla igång lite om jag ska kunna hänga med dig!! Kram

    2013-03-07 | 18:44:39

Kommentera inlägget här: