swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Happy Valentines day

Kategori: Allmänt

Idag är det kärlekens dag så visa lite extra omtanke och kärlek till dina nära och kära! Jag tycker inte att det behöver vara något materiellt som blommor, smycken eller choklad utan ta chansen att ge kramar, säg uppskattande ord och bara var lite extra snäll mot någon / några kollegor på jobbet, granne, vän, favorit kassörskan på mataffären, barnen, föräldrar, syskon eller make / makan just för att du tycker om och uppskattar personerna. ♥♥♥ Tänk att så lite betyder så mycket. Vi är barnfria så här på alla hjärtans dag men har inte planerat in någonting och alla restauranger är nog fullbokade? (läste någonstans att det var den populäraste restaurangbesöksdagen idag). Det har varit full fokus på barnen och deras resor men nu är de iväg och har det bra så nu får se hur vi myser och firar dagen? I går när jag var på mataffären så fanns det hur mycket olika Valentines tårtor, bakelser och kakor som helst men cupcakes är verkligen den stora grejen här. Glömde tyvärr mobilen i bilen så jag kunde inte fota men här kommer några lånade exempel (de ser onekligen läckra ut). 
 
 
 
 
 
 
I dag har vi gått upp i ottan här igen (03.00) för idag var det Lukas tur att få lufta sina vingar och åka iväg på spanskaresa till Cuernavaca i Mexico. Alla skulle samlas på flygplatsen 04.30 så det blev ännu en tidig morgon.  Det känns verkligen lite konstigt att ha vinkat av båda barnen då de åkt på sina respektive resor. Tomt och konstigt men jag är glad att de har fått möjlighet att åka, ha roligt, utvecklas, få erfarenhet och bara ha det bra. 
 
Igår var det en härlig dag med mycket vår i luften. Solen sken och temperaturen klättrade upp till 19 grader. Även om jag känner mig rätt så krasslig fortfarande (det blir ett litet snäpp bättre varje dag) så kände jag mig tvungen att ge mig ut på en promenad för att njuta av vädret och våren som har gjort entré med alla blommande träd, krokus och påskliljor.  Sagt och gjort. Jag ringde en kompis och fick självklart sällskap på en liten hike till villa Montalvo County park. Det är en liten trail genom i skogen på 3.2 km men med en rejäl stigning halva vägen. Belöningen blir den fantastiska utsikten när man kommer upp. Underbart! 
 
Längs trailen finns små skyltar med kloka meningar. Denna 
kommer ungefär efter 2/3 sträcka då man gått upp, upp och upp och är 
rätt så trött och svettig. Gulligt va?
 
Det blommar så fantastiskt vackert så vårkänslorna får sig ett spel
 
I tisdags var det fettisdagen och då hade jag lyckan att få gå bort på semlefika hos en väninna, Mia. Vi var 28 barn och vuxna som fick komma på världens mysigaste eftermiddagsfika med nybakade semlor, kakor och nybryggt kaffe hos bästa Mia och hennes dotter Ellen. Oj, så fint hon de hade gjort det och oj, så gott det var. Kommer alltid att minnas detta semlefika på fettisdagarna framöver. 
 
 
 
Förutsättningarna finns för en underbar dag då det lovas sol med temperaturer kring 20 grader. 
Happy Valentines Day! 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: