swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

God morgon

Kategori: Allmänt

Nej, det är ingen god morgon egentligen. Sitter i sängen med en kopp kaffe, läser och följer med nyheterna gällande alla hemska saker som hänt. Usch och fy, vad mycket eländiga saker det händer runt om i världen just nu. Igår kom den förfärliga nyheten om bombdådet i Boston och idag har det varit en stor jordbävning i Iran. Mina tankar går till Boston, till alla drabbade och deras familjer men även till Iran där jordbävningen ägt rum. Ett ögonblicks verk som orskakar så stor tragedi, skada och sorg. Oj, vad jag är tacksam att jag sitter i min säng just nu med alla mina nära och kära i trygga händer. Kärlek.
 
~Man fattar långsammare sin lycka än sin olycka.~
(Livius)
 
Idag skall jag spela golf med Kerstin, Rolf och Lena. Ännu ett tillfälle att umgås med kära vänner som är här på besök. Skall bli härligt kul och som alltid så hoppas man att det skall bli en kanonrunda med bra golfspel. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: