swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Sol, blåst och aktiviteter

Kategori: Allmänt

Veckan har blåst förbi i vindens hastighet (bokstavligen) då det har bjudits på sol men mycket vind många av veckans dagar samt att dagarna har gått så fort. Nu är det en härligt ledig helg igen. Denna helg blir en långhelg för på måndag är det Memorial day här och då är många lediga. I vårt fall är Rikard ledig från sitt jobb och barnen är lediga från skolan. Yeeeeey! Vi skall bara njuta av varann, ledighet och försöka hinna med att fixa och planera lite inför graduation, flytt, besök och sommarsemester i Sverige. 
 
Barnen jobbar på i skolan. Det är bara två veckor kvar till sommarlovet. Sara har det ganska lugnt i skolan och på lektionerna med en hel del kul aktiviteter emellanåt. "Seniors", sista-års eleverna slipper också "finals", slutproven sista veckan så de är egentligen ganska klara med skolan förutom att de fysiskt är där men mentalt så fokuserar de mest på sin graduationdag, den 6 juni. Hon har varit iväg på två utflykter med skolan under veckan. En dag var de i SF med fotografiklassen och en annan dag i Monteray med Marinbiologiklassen där de paddlade kajak och var på Monteray aquarium. Lukas har det desto mer hektiskt med mycket projekt som skall vara klara i de olika klasserna, de sista svenska uppgifterna och att plugga inför slutproven som de har i alla ämnen sista veckan. Jag börjar känns mig lite stressad med allt som skall fixas och ordnas inför Graduation och lite fest efteråt (det är dock bara kul och trevligt) men framförallt känner jag mig lite stressad inför flytten i mitten på juni. Men intalar mig själv att allt kommer att gå smidigt och bra och ordna sig till det bästa. Emellan allt fix  så tar jag mig tid för träning, golf och lite umgänge så det går ingen nöd på mig.
 
Rikard kom väl hem förra lördagseftermiddag och på kvällen hade vi kärt besök av vänner vi inte träffat på mycket länge. Så mysigt! Och Rikard klarade sig att hålls sig vaken hela kvällen, trots jetleg efter en vecka i Sverige. 
Startade med ostron och skumpa för att fira att Rikard var hemkommen
och att vi hade härliga vänner på besök. Så gott
Och fortsatte sedan med mumsiga ostar innan varmrätten som
bestod av en skaldjursgryta med pasta. Sara, David och Camden 
höll oss sällskap till middag så det blev en härlig kväll. Lycka
är glada barn som håller oss sällskap och förgyller tillvaron
 
Tvättade den lille bilen här hemma i veckan. Har kommit på att jag
faktiskt gillar att tvätta bilarna själv. Känner mig väldigt nöjd när
jag är färdig och resultatet blir en så mycket finare bil att köra
omkring i. Grannarna undrar nog vad som hänt då de ser mig
tvätta bilar var och varannan dag? 
 
Lukas njuter av sol och pool efter skolan
 
Nyklippt Lukas pratar med mormor en morgon innan skolan
Jag  har njutit av att läsa lite svenska tidningar som Rikard hade 
med sig. Vardagslyx
Sara och Ida skall ha ridlektion på Garrod farms. Sara tycker det
är superkul 
Sara på väg till skolan en dag. Nu är det inte många skoldagar kvar
på Saratoga High school
 
Igår spelade jag och Rikard golf med Kerstin och Steve. En riktigt trevlig runda och jag spelade så mycket bättre än jag gjort på länge. Å, så skoj det är. Somnade med ett leende på läpparna. Härligt! Kanske min nya morsdagpresent hjälpte till att göra spelet bättre? Jag fick nämligen en Garmin GPS klocka som man mäter avståndet med från bollen till green, där man lägger in sina slag samt en hel del andra roliga funktioner. I vilket fall så är jag väldigt kär i min nya leksak. STORT tack till min älskade familj som köpt den till mig. Ännu en pryl man inte visste att man behövde men oj så roligt! 
 
 
I eftermiddag skall jag och Rikard på ett bbq party med vänner och sedan skall vi alla åka och se Billy Idol som uppträder på Mountain winery ikväll. Vi var och såg hans konsert för två år sedan och han bjöd då på en riktigt bra show. Mountain winery har en Amphiteater där han kommer att uppträda så det är inte bara showen i sig vi ser fram emot, utan hela upplevelsen med miljön och självklart så är det roligt att njuta tillsammans med goa vänner. Ser fram emot kvällen! Men först ett par timmars träning på gymmet så vi kan unna oss lite gott att äta och dricka ikväll. 
 
    
 
 Ett par bilder från Mountain winery amphiteater och utsikten från stället. Ljuvligt! 
Källa:
http://www.mountainwinery.com/corporate-meetings/locations-1
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: