swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Spring fling week

Kategori: Allmänt

Förra veckan susade förbi. Vart tog den vägen? Det var i alla fall en riktigt härlig vecka full av sol, värme och aktiviteter så det var nog därför den gick extra snabbt. 
 
Förra veckan så hände det väl egentligen inget speciellt mer än att Lukas har klippt av sig sitt "längre hår" och är numera väldigt korthårig. Fint tycker jag, Sara tycker han ser barnslig ut men själv är han nöjd och tycker det är skönt, speciellt när han spelar golf och det är varmt. Variation förnöjer! 
 
 
Lukas med pyjamasbyxor på G till skolan
 
Grabben som tar varenda chans att köra bil. Här
på G att cabba ner för en tur 
 
Helgen blev ganska lugn för min och Rikards del medan Sara hade fullt upp med div. nöjen och Lukas hade lite lagom med aktiviteter och jobbade undan en del av sina svenska (distans åk.9) uppgifter. Jag tillät mig att ta en vilo och återhämtningsdag i från träning i lördags så vi hade sovmorgon och spelade en runda golf i lördags eftermiddag. Det var en så otroligt härlig eftermiddag med perfekt temperatur för golfspel. Söndag morgon åkte killarna i familjen i väg för att spela golf igen och jag hade ännu en sovmorgon med frukost i sängen. Lyx! Därefter var jag riktigt laddad för ett stenhårt pass på gymmet och det blev det. Söndag eftermiddag avrundades sedan tillsammans med maken och goda vänner uppe på Savannah-Chanelle winery (där vi är medlemmar) där vi njöt av en vinprovning och avsmakning av våra kvartalsviner samt en pic-nic i det gröna. Fantastisk eftermiddag med otroligt vacker vy, gott vin och trevligt sällskap som ackompanjerades av fågelkvitter. Måste erkänna att det känns overkligt att kunna göra en sådan sak i sådan miljö, endast 10 min. hemifrån och man får nästan nypa sig i armen då man sitter där för att inse att det är på riktigt, jag lovar. 
 
Rikard, Håkan och Kattis
Lite av utsikten åt ena hållet
"The villa" med pic-nic / fest område runtomkring som tillhör Savannah-Chanelle winery
 Utsikten från där vi satt. Fridfullt, grönt och fågelkvitter runt omkring oss
Fina Katarina
Jorå. Sämre kan man ha det en eftermiddag sen söndag eftermiddag i mars
 
Den här veckan är det "Spring fling week" på Saratoga High School. Det innebär att det är massa roliga aktiviteter på skolan med "olika Dress up days"under hela veckan och sedan avslutas det med dans på fredag kväll. Idag måndag var det "pyjamasdag" så Lukas gick till skolan med pyjamasbyxor men Sara nöjde sig med mysbyxor. Lite kul grej att ha (även i High School) tycker jag. Nedan ser ni de olika "klädtema" dagarna. Visst är det kul?
Monday-Pajama day
Tuesday - Tacky tourist day
Wednesday- Would you be my friend if i wore this- day*
Thursday - Class colors
Friday - Formal friday
 
Ett par dagar under luncherna i veckan  så är det sk. "Powder puff game" vilket innebär att det är match mellan tjejerna på skolan (de som vill) i amerikansk football. Sara skall spela. Det är alltså ombytta roller där tjejerna spelar football och killarna är "Cheerleaders" och det blir även en match under kvällstid på torsdag då alla kan komma och titta. Det får vi inte missa! 
  
 
Annars är det verkligen full vår här med soligt härliga dagar och färgprakt i form av blommade träd och buskar. Gräset och de flesta träden är grönare än grönast. Det är helt enkelt underbart vackert och vi njuter i fulla drag av våren, värmen, solen, blommorna, vårkläderna som dyker upp på folk och i affärerna och alla härliga färger på blommor och träd.
 
Jag tränar minst 2 timmar varje dag och det märks att jag gör framsteg. Kläderna sitter lösare, jag blir starkare och smidigare och det går också neråt på vågen vilket känns underbart (3 kg på 3 veckor nu). Det ger resultat att träna och tänka på vad man stoppar i sig. Tra, la, la,la! 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: