swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Vår bröllopsdag

Kategori: Allmänt

Idag den 21 augusti har jag och min älskade Rikard varit gifta i 7 år. Åren går så fort! Nästa år blir det 8 år men då firar vi också 20 årig förlovningsdag. Herregud! det låter länge och det är det visserligen också men man inser hur fort tiden går.
Vi firade vår bröllopsdag (en dag för tidigt) med att gå ut och äta med barnen på en mysig restaurang här i Saratoga, The Basin. Det är en relativt enkel restaurang med lättsam stämning, har hög klass på maten och en lite yngre publik. Mysigt helt enkelt!

Lyxade till  det lite med ostron och champagne till förrätt och sedan
åt jag en himmelsk pasta med svamp. Så gott, så gott, så gott
och mysigt.


Gillar ostron mer och mer. Mums!


Idag blev jag gräsänka för Rikard åkte på tjänsteresa till Kina och blir borta hela veckan. Känns extra tråkigt nu när barnen börjar sin skola imorgon och jag gruvar mig lite för alla deras nya ämnen och läxor som de ev. behöver stöttning med. Men det löser sig säkert? De är så duktiga och dessutom är det sådan stor skillnad nu när vi bott här 1 1/2 år och de behärskar språket. (Behöver nog egentligen inte oroa mig) När det gäller matte och earth Science (som Lukas skall ha) får jag väl ringa min duktiga pappa som är pensionerad matte och fysik lärare. Han brukar alltid kunna hjälpa tilll. Det jobbiga är tidsskillnaden. Vi får ringa vid niotiden på kvällen och då är klockan sex på morgonen hemma i Sverige. Men han brukar alltd ställa upp och hjälpa till. Gulle dig pappa!
Känns också lite tråkigt när Rikard är borta då vi skall laga middag. Det är inte alls lika roligt då inte alla i familjen är samlade. Men vi brukar lyxa till det med att gå ut och äta någon enklare middag en dag så det går ingen nöd på oss. Hoppas på att idé torkan när det gäller middagsvariation rättar till sig nu när vardagen gör sitt intåg. Det är fortfarande så varmt här på dagarna så det kanske är därför det känns lite fantasilöst med matlagningen? Grillat känns förstås alltid rtätt när det är varmt. I fredags grillade vi goda New york steaks och grönsaker samt en mumsig färskpoatatis sallad med örtdressing. Detta toppades med vitlökssmör på köttet och middagen blev gudomligt god.


Grillat är verkligen gott och köttet här i USA är supermumsigt. Undrar
vad de här djuren äter som de inte gör hemma? Majs?

Enkelt och gott. Färskpotatis sallad och grillade gränskaker och steaks

Jag som skulle komma igång ordentligt med mitt aktiva liv den här veckan. Det har blivit lite halvdant måste jag erkänna. Har tagit en powerwalk med lite intervall träning i bergen tre dagar, gymmet en dag och igår spelade vi en 18 håls runda med golf hela familjen  (man går ju i ca. 1 mil) så, man kan väl kanske kalla det en mjustart? Nu skall jag ut och springa några kilometer. Får se hur långt jag orkar? Och sedan skalll jag bege mig tll träningscentret där vi är medlemmar för att simma 1000 meter. Blev en hyfsad träningsvecka ändå? Får trappa upp nästa vecka!

I går spelade vi som sagt en golfrunda på Sunnyvale municipal golfcourse. Sara som inte spelat golf på flera år spelade otroligt bra. Mycket imponerande! Hon slår så långa slag så man häpnar. Måste ha ärvt sin far? Jag spelade tyvärr inget vidare. Var mycket besviken på mig själv. Hade höga förväntningar på att denna golfrundan skulle gå bra eftersom vi tränat en hel del under veckan. Men det är bara att ta nya tag. Nästa gång kanske går bättre då förväntningarna inte är lika höga?

Nu blir det till att hänga ut tvätt. Har rivit ur alla sängarna. Här skall bäddas rent så vi får en härlig början inför vardagslivet! Blir inte bättre än man gör det till!

 

Todeloooo!

 

Åsa

 


Kommentarer

  • marie jehander säger:

    Ett stort grattis till er!Från oss! Du ser så lycklig ut,härligt att se!maten ser väldigt god ut,så du börjar att gilla ostron..jag smakade på det när vi var på kärringön i sommras men jag tyckte sådär..men man kanske måste äta det några gånger för att uppskatta det.ha det så bra! kram marie

    2011-08-24 | 11:46:47

Kommentera inlägget här: