swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Seg start

Kategori: Allmänt

I går så var jag ute och gick en 5 km. powerwalk i bergen tillsammans med min vän, Carina. Det var första gången på många veckor och det var mycket tyngre än vanligt då konditionen inte är på topp just nu. Fattar inte varför det blir så här varje sommar? Det bara blir stilltje med all träning. Varje år så tänker jag att jag skall fortsätta träna, ut och springa och gå lite promenader.  När sommaren och framförallt semestern kommer så blir det nästan inget av den varan och istället för att känna sig någorlunda vältränad och må bra så går man upp några kilo i vikt och tappar all kondition som man byggt upp. Känns inget roligt och varje år blir jag lika besviken på mig själv! Varför skall det vara så svårt att bara ta sig ut litegrann även om alla är lediga och man byter miljö och plats? Man ser ju oftast många på semestern som är ute och springer eller går så det borde stimulera till att jag också skall ta mig ut och visst blir jag sugen men steget till att göra det är tydligen för långt. Varje sommar tar latmasken ett fast grepp om mitt liv. Och den är stark...väldigt stark. Igår måndags så började mitt "nya liv". Nu skall jag lägga fokus på träning, sund kost och här skall endast drickas vatten och mjölk till middagarna ett bra tag framöver. Det aär bara att ta tag i sitt liv igen, tufft men sant. Tillbaka till vardagen och struktur i tillvaron. Ganska skönt på sätt och vis!
Jag och Tina på morgon promenad på Kauai
Rikard var också med. Lite hurtiga var vi på semestern i alla fall



Igår hade barnen engelska test på high school (det är något som alla utlandsstudenter måste göra varje år). Det pågick i flera timmar under eftermiddagen så vi hann inte med golfträningen. Iställlet blev det lite shopping av kläder inför skolstarten. Men idag blir det golfträning hela dagen och på eftermiddagen skall jag och barnen åka ner till Gilroy outlet för att titta lite mer på skolstarts kläder och lite sporkläder. I kväll tänkte jag att jag skulle försöka locka med min man till gymmet. Vi får väl se hur det går?
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: