swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Aktiva dagar

Kategori: Allmänt

Det har varit några händelserika och aktiva dagar det senaste!
Mina trevliga golfkompisar för dagen, Lukas och David.
Här i väntan på att få slå ut på ett av hålen

I fredags spelade jag en 18 håls golfrunda, vilket jag inte gjort på ett tag. Alltid lika roligt att komma ut och spela. Jag fick sällskap av Lukas och hans kompis David. Det var mycket långsamt på banan med lång väntan i stort sett på varje hål och den här dagen spelade ingen av oss speciellt bra men det var roligt och så mysigt att spela med 2 trevliga grabbar.


På kvällen kom Gustav och Anna tillbaka till oss från San Francisco. Mysigt! Vi korkade upp en flaska champagne och firade att vår syster fyllde år (finns alltid en anledning att fira) , åt god middag med grillad och pepparmarinerad fläskfilé, pepparsås och god färsk tagliatelle till. Mums! Givetvis drack vi ett gott rött till detta.
Sara var ute på vift hos en kompis den här kvällen igen och vi andra var ganska trötta efter diverse aktiviteter såsom golf, sightseeing, jobb m.m. så vi blev inte så långvariga denna fredag kväll!
Nu har även en ny och mycket efterlängtad leksak till Rikard anlänt. Han har länge önskat sig en bra kamera så nu har han äntligen köpt en och som om det inte vore nog med det, så har han införskaffat sig ett riktigt bra kombiobjektiv dessutom. Kanske jag kan få till en del läckra bilder på min blogg framöver?
Rikards (vår) nya leksak

Lördagen var en härlig dag då vi hann med mycket. Startade dagen med att ta med oss Gustav och Anna på en 5 km bergspromenad som avslutades med en stor latte i solen i Saratoga centrum.
Tjoho! Anna och Gustav klarade alla backarna upp med bravur.
Utsikten är belöningen


En del av utsikten från toppen


Jag, min käre bror och Anna


En STOR och god latte satt fint efter promenaden

Killarna åkte och tränade lite golf och dagen fortsatte i shoppingens tecken för mig och Anna. Det gjordes en del fynd! Hemma igen på eftermiddagen åkte vi till Pichetti winery för lite vinprovning. Pichetti är Kaliforniens äldsta winery och ligger ca. 15 min. från oss uppe i bergen. Så mysigt vi hade det!
Det var värst vad jag ser kort ut! Det är väl kanske inte bara som det
ser ut? Jag är kort (160) och de andra är faktiskr långa. (Anna har
dessutom klackar)
Vi hade en mycket kunnig och engagerad sommelier som ivrigt
berättade allt vi ville veta




Dagens inköp för min del blev en flaska vin och ett portvin.

Vinprovningen gav mersmak och vi åkte vidare till en mysig vinbar i Los Gatos för att dricka ett glas vin och äta en liten förrätt.

Vi njöt av goda ostar och underbart goda korvar tillsammans med
ett gott rött vin. Lördagsmys!


Dagens vin val blev självklart ett vin från Kalifornien. En Cabernet.....Gott!

Mätta, nöjda och glada åkte vi hem för att gemensamt tillreda ännu en fantastisk middag. Råstekt färskpotatis med örter, grillad t-bone steak och en underbar Salsa som Gustav är mästare på att göra. Fantastiskt!

Söndagmorgonen var vi uppe med tuppen och bestämde oss för att åka till Santa Cruz för att surfa. Sagt och gjort. Vi tog vårt pick och pack och åkte. Tyvärr så blev det ingen surfing eftersom vågorna uteblev denna söndag. Däremot hade vi en underbar dag vid havet och stranden. Lukas var överlycklig eftersom han fick badsällskap i vattnet och spelsällskap på stranden. Gustav och Anna var i x flera och tyckte det var skönt och dessutom spelade de boll på stranden. En fantastiskt härlig, solig och varm dag!


En strand lunch i äkta amerikansk anda. Brun papperspåse med dricka i (öl)
och en himmelsk hemmagjord macka med kycklinfilé. pesto oc ruccolasallad.
Inte konstigt att jag ser nöjd ut?

Hela bemanningen på beachen. Badvakterna samt strand polisen som
åker och kollar så allt står rätt till på stranden, sin fyrhjuliga motorcykel.


Här behöver man inte vara sysslolös om man inte vill. Massa nät för
volleybollspel. Givetvis hade vi med oss bollen!


Dagen på stranden var fylld av aktiviteter. Själv satt jag ganska
skönt i min solstol faktiskt!





eft;">
Sjön suger och det blev därför pizza till alla soldyrkare denna kväll. Sista kvällen med gänget toppades med jacuzzibad under stjärnorna.
På måndag morgon körde vi kära Gustav och Anna till San Francisco flygplats för att vinka av dem. Sorgligt för oss att det åkte och DE tyckte också att det var tråkigt men men de var LITE GLADA och  uppspelta eftersom de skulle vidare till Las vegas. Deras resa är inte slut än. Lycka till! Hoppas ni vinner storkovan!
Och vår resa och semester börjar imorgon då drar vi till Hawaii med familjen i tre veckor. Å, vad jag längtar!


Åsa


Kommentarer


Kommentera inlägget här: