swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Full rulle!

Kategori: Allmänt

Yippey! Nu är min kära bror och hans flickvän här! Känns nästan overkligt att de är här och det är ju ett år sedan vi träffades sist så vi njuter.
Det är full rulle med allt vi vill visa dem och saker de vill hinna se och göra under den här veckan. Det är så underbart roligt och mysigt att ha dem här!
Under de 2 dygnen de varit här så har vi hunnit med en härlig dag i "surf nästet", Santa Cruz med sol och bad hela dagen.
Igår blev det ett besök i Big basin state park för att se Redwood träd och dessutom ett shopping rally. Det har blivit supé med grillat och mumsiga tillbehör som vi lagat tillsammans varje kväll. Härligt, roligt och mysiga dagar! Tror att det här tempot med massa aktiviteter har gjort att "jetlegen" hållit sig på avstånd? De börjar redan komma i vår rytm och sover fortfarande fast klockan är nästan 9 på morgonen. Ett gott tecken!
Mäktig känsla att vara i skogen med kungarna av träd


Mina fina barn


Världens största (längsta) träd, father of the forest


Världens näst högsta träd. "Mother of the forest"


Gustav och barnen hade skoj i skogen


Yammie.......tyckte alla andra utom jag


Mexikansk snabb mat till lunch på Chipotle mexican grill. Jättegott och fräsch.
De har en alldeles UNDERBAR guacamole


En av de fantastiska middagarna. Grillad paprika, squash och Rib eye steak.

Idag blir det pool, sol, simning, lite gym träning och tennis. Lukas har längtat så att få spela tennis med "morbror Gustav" och kanske jag får vara med på ett hörn också? Sedan blir det ytterligare shopping. Vi åker till Gilroy outlet så de får shoppa av sig lite mer. Sist men inte minst skall vi göra lite matshopping på Costco, (en storförpacknings affär) med mycket gott och hög kvalité på det mesta i matväg med en hel del ekologiskt. Blir nog en härlig dag?
Solen skiner, fåglarna kvittrar och jag har lagar en härlig frukost med bacon, en ljuvlig ägg röra, smoothie och lite annat smått och gott. Efter det hoppas jag att vi orkar träna och vara aktiva i några timmar?
♥Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: