swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Gigantiska, imponerande och overkliga

Kategori: Allmänt

I går åkte jag och flickorna (Lukas valde att åka och spela golf med en kompis istället) till Big basin Redwood state park (som ligger ca. 45 minuters bilresa härifrån) upp i bergen, närmare bestämt Santa Cruz bergen. Det är en park som funnits sedan 1902 och är Kaliforniens äldsta State park. Här står gigantiska Redwood träd som är mellan 1000- 2000 år gamla. Fantastiska och imponerande att se! De är så enormt stora så det är svårt att förstå att det är träd. Känns som om man vore "Alice i underlandet" när man är inne i parken bland alla träden. Det är en mycket kurvig och stundvis väldigt smal väg att köra dit men så värt besväret.
Ni ser hur enormt det är. Jag ser ganska liten ut.


Redwood träden är enormt höga och mäktiga. Man känner sig som om
man är med i en saga.
Jag och Sara i en av trädhålorna
Jag, Sara och Alva inne i ett träd. Är det inte ENORMT stort?


När vi varit där en stund och ätit vår matsäck så tyckte jag att vi alla var värda att få en stund av sol och motion denna soliga och varma dag som bjöd på 30 grader. Sagt och gjort! Vi åkte till träningscentret och lade oss vid poolen för att sola och jag simmade 1000 meter. Yes! (Sola, till Saras stora förtret men Alvas lycka). Sara tycker inte om att sola. Dels för att det är sol här nästan jämt så hon tycker att det kan man göra när som helst, hon bränner sig ganska lätt (hon är ju väldigt ljus) och hon tycker helt enkelt att det är långtråkigt och att det finns roligare saker att göra än att ligga och steka sig. Men Alva som är här på besök från Sverige vill ju bli brun och JAG tycker att det är en underbar kombo att åka och simma utomhus i den uppvärmda poolen för att sedan bara ligga och njuta i solstolen en stund som belöning. Vi hade i alla fall ett par sköna timmar där (tycker jag och Alva). Sedan släppte jag av tjejerna i down town Los gatos. De skulle flanera lite omkring på egen hand i detta mysiga centrum. Det är en "grannkommun" till Saratoga med ett litet pittoreskt centrum som kryllar av mysiga affärer, restauranger, café och annat smått och gott! Skönt när barnen är så stora så de kan roa sig själv en stund!
Dagen avslutades med "4 små rätter" (rester)  till middag och resten av kvällen gick i lugnets tecken.
♥Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: