swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Hurtig och "hemma nyttig" dag

Kategori: Allmänt

Känner mig riktigt hurtig idag!
Efter en liten körning med Lukas till golfklubben i morse (tog ca 1 timme) träffade jag Annika och gick bergsrundan med henne i rask takt. Idag unnande vi oss också en Cappucino på vägen hem i down town Saratoga. Mysigt att sitta ner en stund och hinna prata lite mer denna ljuvliga varma morgon.
Hem igen där jag skypade med min kära bror, Gustav och hans sambo Anna. De längtade efter att komma hit och vi längtar givetvis efter dem. De kommer på lördag kväll. Hur mysigt som helst! Pratade också med Alvas pappa som ringde och tackade för att hon fått vara här. Alva var nu hemma, trött men glad. Allt hade gått jätte bra vilket kändes skönt att höra.
Tiden går fort när man har roligt och det var sedan dax att hämta Lukas igen, hem och fixa lunch till oss alla för att sedan åka till gymmet med Sara. Efter ett litet snack igår så bestämdes det att idag skulle vi träna. (Vi har inte alltid samma åsikter om saker och ting min tonårsdotter och jag). Försöker övertyga henne om hur viktigt det är att träna och röra sig nu när det inte är skola och gymnastik  4 dagar i veckan medan hon tycker att det är sommarlov, man skall vara vaken länge på natten, sova länge (helst halva dagen) och vara med kompisar, shoppa och slappa så mycket det bara går. Herregud! Ibland känns det som vi lever på 2 olika planeter när man skall försöka diskutera, förklara och övertyga sin tonåring om att livet faktiskt inte bara handlar om flärd, lättja och glamour! Att man måste kämpa lite för att kunna njuta lite av det andra! Skall ärligt erkänna att ibland krävs det mer tålamod än jag har och det blir ett och annat utbrott från min sida och även från hennes sida. Det är väl ännu en fas i livet vi skall passera och klara av? Såsom alla andra trotsåldrar och andra faser. Men idag kom vi iväg och det var riktigt skoj! Å, vad jag är älskar mina tonårsbarn!
Så mysigt att åka och träna, bara mor och dotter. Vi var och tränade nästan 2 timmar och körde stenhårt. Ute var det sol och 33 grader men inne på gymmet var det riktigt svalt och skönt. Tänk, när man bor här så uppskattar man faktiskt det!
Jag är super laddad för att åka inomhus och träna. Så varmt ute
och då är det skönt att svettas lite på ett luftkonditionerat gym.
Men det är så rätt och så härligt att köra ner sabbat i värmen!
Och jag som INTE ville ha en cabriolet är nu ganska glad över den!


Lets go!

Ingen hemmafru dag utan hemma fix. Idag blev det tvätt av handdukar och badlakan och lite lätt städning. Igår blev det tvätt av lite sängkläder och annat. Älskar att hänga ut min tvätt. Det sägs att det är förbjudet in USA. Vet inte riktigt om det stämmer och varför men jag hänger ut ändå. Har tvätt lina o ch torkställning och det är ingen som ser det runtomkring. Har en totalt insyns skyddad trädgård med plank runt om, buskar och träd. Doftar så härligt och torkar slätt och fint! Bättre blir det inte!
Så här såg det ut i trädgården idag. Hemtrevligt på något sätt, tycker jag!


Handlade också jordgubbar idag. En hel låda för 20 dollar. Tippar på att det är ca. 6 liter. Tycker det var rätt billigt!
Och det här var så UNDERBART goda! Vi får äta tills vi storknar och resten fryses in.
(Bra att ha till smoothie och annat smått och gott)!

Åsa ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: