swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Lata dagar

Kategori: Allmänt

Vi njuter här på Waikiki med stranden och poolen utanför dörren (14 våningar nedanför) och stadens myller runt hörnet med alla ljuvliga affärer och restauranger. Turister från alla världens hörn i så många olika utseenden och klädstilar. Underbart! Hotellet är härligt och här finns allt man behöver (och kanske lite till)?  Vi har verkligen bara njutit av solen, värmen, surfat, badat i poolen och havet, god mat, gott att dricka och umgåtts med varandra de här dagarna. Underbart! "Livet på en pinne"  helt enkelt!
I går blev det frukostbuffé som var ganska bra men framför allt så ligger restaurangen ljuvligt med stranden utanför och vågornas brus som förstärker semesterkänslan. Sedan lade vi oss på solstolar precis utanför. Lapade sol och killarna surfade. Jag provade en liten sväng också men tar en längre tur en annan dag. Sara ville inte då hon hörde att det funnits Yellyfish dagen innan (manet som kan vara farlig). Vi hade en sådan härlig dag som avslutades med middag på Cheescake Factory och en del besök i affärerna runtomkring under kvällen.
"Det skall va gött att leva, annars kan det kvetta"!
En av solnedgångarna på Hawaii








Fv. Steak, omelett och vaffles
Torsdagens härliga bamse frukost. För första gången i mitt liv
har jag ätit steak till brunch. Ljuvligt gott!

I dag började vi dagen med att äta frukost El. sk. brunch på en annan restaurang, en av de tre mysiga hotellrestaurangerna (varav 2 precis vid havet) med havsutiskt. Det fanns mycket gott att välja på frukostmenyn. Valde mellan Pesto panini, en god omelett och steak med ägg och potatis.  Döm om min förvåning när jag ber om hjälp med att välja menyn (från servitrisen) och avslutar med att höra mig själv säga : - "I think I go for the steak! Ha, ha! Steak"...till frukost! Jag ÄLSKAR kött men har aldrig ätit det till frukost. Jag kände mig nästan lite karla-karls aktig (och känslan förstärktes när Rikard tog en likadan). Men, är det inte det som är tjusningen med semester? Att göra saker lite annorlunda, äta och dricka sådant som man normalt inte gör (så ofta i allafall), ligga och lata sig hela dagen i en solstol (även om det känns som det är slöseri med tid) och vända upp och ner på tiderna! Vara vettig, äta sunt (är ibland lite tråkigt) samt göra saker hela tiden kan man göra nästan alla andra tider på året. Nu är det semester. Kan tyckas att jag har semester hela tiden i mitt liv som hemmafru i Kalifornien?Så är inte riktigt fallet, och jag njuter framför allt av miljöombyte samt att rå om min älskade man och våra underbara barn som är lediga från skola och jobb. Så underbart att vara tillsammans, upptäcka nya saker ihop, bara vara och ha det bra. Det är livet! Njuter!
Aloha
Åsa♥

Kommentarer

  • Mona-Lisa säger:

    Härligt, Åsa!

    2011-07-28 | 10:03:50

Kommentera inlägget här: