swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Ny vecka - nya möjligheter

Kategori: Allmänt

Denna veckan blir kortare eftersom Rikard var ledig i måndags.Skönt!
I tisdags startade jag dagen med en 9 håls runda på Pruneridge golfklubb med några av mina kära golfvänner. Det var en riktigt het förmiddag så det var tur att vi bara valde en 9 håls runda för mer hade vi nog inte pallat med i solen och värmen? Avslutade med en enkel sedvanlig Tuna sallad
Mina underbara golfväninnor. Fv. Tina, Monika, jag och Lena som njuter
av en enkel tonfisk sallad (men ack så god och lagom)
som serveras på golfklubbens lilla restaurang.
Det är nästan svårt att koncentrera
sig på golf när man har så trevliga och prat glada vänner.
MEN oj vad mysigt vi har det!
Lukas startade också sitt sommar golf läger som är från tisdag - fredag denna veckan på Santa Theresa golfklubb. Rikard körde honom dit då jag skulle i väg och golfa. Tyvärr skadade Lukas foten i måndags på stranden. Han hoppade och landade konstigt så hans lilltå och lite till svullnade upp rejält och blev blått. Så himla typiskt att det hände just nu när det är Golf camp! Han har så ont och jag var faktiskt och kollade upp detta hos läkaren i tisdags eftermiddag. Han trodde inte att något var brutet men om det fortfarande gjorde lika ont på torsdag så får vi åka och röntga. Nu har Lukas varit på sin camp i 2 dagar och det har gått bra. Han tycker det är jätteroligt men har fortfarande super ont så vi får kanske åka och röntga i morgon?
Tjejerna hade en lite lugnare dag då det var Alvas sista dag och vi har haft tt ganska hektiskt schema. När jag kom hem så hämtade jag Lukas och sedan körde jag tjejerna till nagelsalongen. Låter det lyxigt? Det är det också! Här är det så otroligt mycket billigare så man kan faktiskt unna sig lite sånt då och då. Sara skulle fixa sina lösnaglar som blivit skadade och Alva skulle bättra på sina lite innan hon åkte hem så det skulle hålla så länge som möjligt i Sverige och dessutom gjorde hon en skön Pedikyr. Lyxigt värre för tjejerna!
Sista kvällen med Alva här hos oss var vi ute och åt. Vi gick till barnens favorit ställe, Outback. Alla 3 barnen åt deras goda bröd med en sallad till förrätt och sedan babyback Ribs. Alvas kommentar:- Visste inte att något kunde vara så här gott och mört!  Det blev i alla fall proppmätta innan vi åkte därifrån och alla var mycket nöjda!
Suddig mobilkamera bild men ni kan ju bara föreställa er hur goda de var?
Måste också visa vårt träd som vi har i trädgård  på framsidan av huset. Är det inte underbart? Vet inte vad det är för sort men det blommar för fullt nu och det är som små blåklockor. Underbart! Varje gång man kommer körandes hem så förundras man över hur något kan vara så vackert?
Åsa ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: