swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Inte lätt.....

Kategori: Allmänt

När barnen, Gustav och Anna kom hem från en heldag på nöjesfält och vattenpark igår så åkte vi tjejer för att pusta ut och lyxa till oss på ett nail spa. Manikyr, pedikyr och vaxning av ben. Det var första gången Anna var och fixade naglarna så hon tyckte det var extra lyxigt. Oh,la...la vad vi hade det bra!
Fina naglar. Mina röda, Saras förlängning med fransk manikyr och Annas Lila naglar


Fick en lite blomma på tånageln. Gör mig extra glad verje gång jag ser dem


Förväntansfull Anna första gången på nail spa. Mysigt hade vi det!


Hemma igen så blev det ännu en fantastisk middag med pilgrimsmusslor till förrätt, grillade kycklinglårfileér med ljummen sallad och bakpotatis. Ljuvligt! Mätta och goa blev vi sedan bjudna på ett glas vin hos en våra svenska "grannar" på kvällskvisten. Riktigt mysigt!
Pilgrimsmusslor, ljummen sallad med bladspenat, rödlök, sockerärtor, sparris som toppades med rostade valmötter. Det blev en perfekt kombo med bakpotatis, Guacamole, Hummus och grillade kycklinglårfileér.


Myspys hos goda vänner på kvällskvisten med gott vin och snacks

Idag har jag en lugn dag med lite hemmayssel igen. Betalar lite räkningar, rengjort grillen, städat och gått igenom kylen, städat skafferiet, tvättar och skall bädda rent i alla våra sängar samt fixar litegrann med saker som skall göras innan vi skall åka på semester nästa vecka. Det är inte lätt för en hemmafru med markservice 24/7 att behålla sina fina naglar. So far so good! Så tillfredsställande att hinna med att göra lite nytta i lugn och ro!  Gustav och Anna är iväg på en liten tvådagars trip i San Francisco och gör stan.
Idag fick jag besked om att jag har kommit in på lite kurser på universitet och högskola. Känns inspirerande och spännade! Nu skall jag bara ta ställning till vilken eller vilka kurser jag vill läsa. Sara har också fått besked om att hon kommit in på sitt första hands val av gymnasieskola i Göteborg. Vi får väl se hur det blir med det och när hon kan börja där? Roliga besked men skapar lite eftertanke och funderingar! Får ligga i solstolen på Hawaii och fundera vidare på det!
Åsa♥

Kommentarer

  • Kikan säger:

    Åh vilka läckra naglar och tack före din söta kommentar hos mig!!! Kram Kikan

    2011-07-17 | 17:26:38
    Bloggadress: http://hemmahoskikan.blogg.se/

Kommentera inlägget här: