swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Skönt

Kategori: Allmänt

SKÖNT att inte ha så mycket planerat de kommande 2 dagarna. Solen skiner och idag blir det en riktigt varm och fin dag. Igår var det molnigt en stor del av dagen så efter att jag tagit en bergspromenad och varit på läkarbesök så lade vi några timmar på shopping, igen. (Lika bra att passa på då det är halvbra väder)!
Efter en hel dag i farten så kände jag mig ganska fantasilös när det gällde middag men till slut blev det ändå härliga kyckling grillspett, ljummen potatissallad med lite sparris, paprika, squash som toppades med rostade valnötter och en hemmagjord örtdressing som ringlades över. Mums! Dessutom gjorde jag en kall sås med smak av barbeque, en salsa med mango och lite Guaqamole till. Ibland när man känner sig sådär fantasilös och inte har planerat något så blir det riktigt bra ändå. Man blir lite kreativ helt enkelt! Sedan var jag och Rikard lite hurtiga på kvällen och åkte till gymmet. Skönt!
Lukas hade sin kompis David här som sov över så alla "ungdomarna" tog en promenad till affären på kvällen för att handla lite godis inför deras planerade filmkväll. De kom inte hem med LITE godis, utan MYCKET. Ja, ja! Det var mys för hela slanten för dem igår med godis frosseri och film.
Ungdomarna hade filmkväll med godis frossa
Själv somnade jag vid 22 tiden, ny duschad med blött hår. Skulle bara kolla nyheterna på Aftonbladet, mail och FB men somnade visst med telefonen på magen i morgonrocken och blött hår. Skönt! Har sovit som en stock i natt! Men vaknade med att håret stod på "trekvart", men det var det värt!
Det är lugnt och tyst i huset. Njuter! Alla ungdomarna sover än. Skönt att bara gå här i lugn och ro och njuta av tystnaden, förbereda lite frukost, riva ur sängarna för att tvätta och bädda rent, skypa med kära mamsen, vattna blommor och bara pyssla lite innan alla vaknar. Och i samma andetag som jag skriver detta kommer killarna upp och vad tror ni det första är som det gör? Sätter sig vid tv-spelet så klart! Men det är ju lite så det är på sommarlovet. Härligt för dem! De får spela en stund innan vi skall vara lite aktiva. Idag blir det poolen på träningscentret för att simma lite och så skall vi åka ner till en park och ha pic-nic en bit bort i bergen här i Saratoga för att kolla på alla jättelika Redwood träd. Alva måste ju få se lite sådana innan hon åker hem och vi har inte heller varit just där än.
Nu får jag sluta! På med förklädet för nu skall här göras frukost. Idag skall jag göra lite härlig, nyttig och energirik smoothie samt amerikanska pannkakor. Snart blir det frukost till alla ungdomarna så de orkar med mina planer för dagen.
Amerikanska pannkakor. Några "högar" med naturella
och en hög med stora "blueberry pancakes"


Mycket nyttig smoothie med blåbär, jordgubbar och banan.


Bagels med Creme cheese serverades också

Frukosten blev övervägande amerikansk men mycket uppskattad och god. Nu skall vi nog orka med diverse aktiviteter idag?

Åsa ♥

Kommentarer

  • marie jehander säger:

    Den frukosten skulle jag vilja smaka på!!Det såg väldigt gott ut!Vad shoppade du förnågot?jag och barnen skall mysa ikväll micke är på iron maiden.I morgon skall vi åka till stuvvik och ha släktkalas.ha en trevlig helg kram marie

    2011-07-01 | 18:38:41

Kommentera inlägget här: