swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Trevligt sällskap

Kategori: Allmänt

Igår var dagen då vi började vår tre veckor långa semester som skall tillbringas på Hawaii. Vi flög med Hawaiian Airlines från San Jose och mellanlandade i Honolulu. Vilket bra flygbolag! Allt gick så smidigt med incheckning, boarding, security, personalen var trevlig, och väl framme på Maui så kom bagaget inom några minuter. Tänk om det alltid hade gått så snabbt och lätt då man flög? Igår hade jag dessutom extra trevligt sällskap på flyget med Mark Levengood, Dilsa Demirbag-Sten och Henke Larsson. Inte fysiskt men i min Iphone. Jag hade laddat hem lite sommarpratare som jag satt och lyssnade på under flygresan. Å, vad bra de var! Mycket bra sommarpratare som gav en och annan tankeställare.
Hyra av bil gick lika smidigt det med. 80 minuter efter att vi landat hade vi hyrt bil och varit på Costco och storhandlat mat till de närmaste dagarna och satt i bilen på väg till hotellet.
Så nu är vi äntligen här på vårt hotell på Maui. Hotellet heter Papakea resort och ligger på sydvästra sidan av Maui på Kaánapali.
Så här ser det ut från vår balkong

Vi hann bara komma till lägenheten så sprang Lukas ut
för att ta ett dopp i havet precis utanför. Varmt och skönt var det!

När vi kom hit blev vi bjudna på middag vid poolen alldeles vid havet. Vi har nämligen ett par goda vänner som är här sedan några dagar. De bjöd på middag igår. Vilket fantastiskt välkomnande och så underbart lyxigt att bara komma hit och få middagen serverad vid havet. Tack snälla familjen Johansson för en mycket god middag!
Varsin kall vid grillen. Staffan och Rikard

Solnedgången på Kaánapali. I bakgrunden syns ön Molokai

Så otroligt vackert

Första kvällen med gänget på Maui.
Att bli bjuden på middag precis vid havet var så lyxigt så det kändes overkligt bra!
Life is good!

Idag har vi vaknat upp vår första morgon på Maui efter en god natts sömn. Frukost intogs på balkongen ackompanjerad av vågornas brus. Nu går vi ner till stranden 100 meter bort för att sola och bada några timmar och sedan blir det en dagsutflykt tillsammans med familjen Johansson. Life is good!