swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Föräldrafritt och farsdag

Kategori: Allmänt

Igår, lördag så hade Sara ansökt om att få ha föräldrafritt lördag kväll och natt här hemma. (Ansökan beviljades efter långt övervägande och med en del förordningar). Hon skulle ha ett farväl party för 2 av hennes kompisar som skall flytta hem till sina respektive hemland. Inte vilka kompisar som helst, utan det var för svenska Fanny som kommit att bli en av hennes bästa kompisar det senaste året (Fanny har bara bott här ett år) och så även Christina som också bott här ett år och skall flytta hem till Canada. Tillsammans skulle de bli 10 st. och Lukas fick gärna vara med. De handlades, fixades, blåstes ballonger och lagades mat nästan hela dagen. Jag höll mig undan så mycket som möjligt och åkte för att simma och ha det bra i några timmar. Rikard och Lukas spelade golf under dagen. Sedan lämnade jag och Rikard huset, ungdomarna och den höga musiken för kvällen vid 19 tiden och tog in på hotell, Saratoga Inn i down town Saratoga. Ett mysigt, litet och trivsamt hotell. Kändes overkligt lyxigt att bo på hotell ensamma (har inte hänt sedan vi flyttade till USA) men samtidigt skönt att bara vara någon kilometer bort om det skulle hända något hemma eller om ungdomarna skulle behöva hjälp. På kvällen stegade vi bara ut och gick för att äta en sen middag 1oo meter bort på min favorit restaurang Bella. Kändes så romantisk att sitta på deras uteservering och äta middag ensamma sent på kvällen i mörkret en ljummen juni kväll. Bella är en italiensk, pittoresk restaurang i Saratoga. Tror jag gillar den så mycket just för att den känns så enkel, romantisk och mysig. (Lady och Lufsen restaurang) Dessutom har de himla goda pastarätter!
En himmelsk god pastarätt med pilgrimsmusslor och räkor i krämig vitvinssås
Ännu mysigare var det (nästan) att vakna upp och gå ner och äta frukost på hotellets ute plats, höra fåglarnas morgonkvitter, bäcken som porlade och utsikten med en massa träd. Kändes som att sitta mitt i en regnskog!
Ungdomarna hade haft en jätte trevlig kväll och det var ett gäng tjejer som som över.
Idag är det farsdag i USA. Jag och Rikard åkte direkt iväg till ett träningscenter i morse (efter vår mysiga hotellfrukost) för att simma, träna och gotta oss i solen medan barnen röjde undan disk, ballonger och tillfälliga sängar härhemma. De hade de gjort bra!
Vi hämtade dem vid 3 tiden för att gå ut och äta en liten farsdag lunch / middag på fashionabla gatan Santana row. Hamnade på Counter burget. En enkel restaurang där man bygger sin egen hamburgare genom att kryssa i en lista med olika val för hur man ville ha sin burgare genom att välja, bröd, dressing, kött, topping m.m. Många och svåra beslut då allt lät gott! Men alla blev mycket nöjda med sina val i slutändan. Ingen av barnen hade varit där förut och Saras kompis Alva samt våra barn tyckte det var ett bra ställe. PROPPMÄTTA blev vi! Vädret var på topp! 35 grader och strålande sol så det kändes ur mysigt att ha ett bord ute i skuggan. Nöjda i magen flanerade vi lite på Santana row och gick lite i affärer och boutiquer till tjejernas stora förtjusning. Det blev tom. lite shopping! Jag köpte mig en stråhatt som jag är mycket glad över och tjejerna hittade lite kläder.
Tjejerna i baren på Counter burger i väntan på att vi skulle få bord utomhus


Vi väntar, vi med.


En del av torget där restaurangen ligger. Idag var det levande musik och folk njöt av det, solen och värmen

Efter maten ett besök på Starbucks för att handla något gott att dricka till efterrätt
(Jag och Rikard orkade inte en droppe till)


En liten del av listan med alla val på Counter burget


Söta tjejer

Underbar helg!
Värmen fortsätter och morgon skall det bli ändå något varmare. Tror jag skall packa in alla ungdomar i bilen och dra mot havet över dagen?
Åsa ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: