swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Fynd och härlig middag

Kategori: Allmänt

Fredagen blev en härlig dag! Efter lite morgonmotion så hängde jag med Tina till Gilroy outlet för några timmars shopping. Farligt att åka dit! (Det finns alldeles för mycket fint). Det blev givetvis några fynd för oss båda. Tur vi inte hade tid att vara där så länge!
Shoppingpaus på Starbucks. Nöjda med våra Coach fynd!



En stor gryta från Le Creuset blev ett av dagens fynd
och....


En fin skål i plommon lila av samma märke
'
Fyndade dessutom en datorväska till min Mac på Coach som jag känner mig riktigt nöjd över.
Efter en Härlig shoppingdag körde jag Lukas till frissan och strosade omkring i lilla Saratoga centrum. Gick in på ett galleri där jag stötte på en svensk konstnär som heter Britta S. Ottersgard. Hon målade motiv i vattenfärger både från Saratoga, Los Gatos och en hel del från Sverige och Östersund (där hon är född och uppvuxen) Fantastiskt kul att se! Får nog köpa med mig en akvarell av henne som minne från vår tid här i Kalifornien?
Världen när liten!
Pricken över i:et denna fredag var när jag fick ett telefonsamtal från en vän som bjöd in oss på spontan grill middag vid halv fem tiden. Å, vad man blir glad! Hade varken handlat eller planerat mat så det kändes extra lyxigt!
Tack för en fantastisk god middag och trevligt sällskap Leila och Staffan!
F.v. 3 glada killar. En grillmästare, Staffan och hans supporter Ola och Rikard
Mitten: Leila, kvällens värdinna
T.h. Leila och Staffan, kvällens värdpar

 

Fint i trädgården

Tjejerna. Josefine, Sara och Elise (Lukas var på bio med kompisar)

Grillspetten var riktigt delikata



♥ ÅSA

Kommentarer


Kommentera inlägget här: