swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Härlig, mysig och energi givande helg

Kategori: Allmänt

Helgen som passerat var riktigt skön! En mysig, härlig och faktiskt energi givande helg!
Det var så roligt att vara ute och äta i fredags, lördagen bara slappade vi tillsammans hela familjen, åt god gryta till middag och hade film mys på kvällen och sedan avslutade vi helgen med att i går, söndag vara riktigt aktiva. En blandning av allt det där man vill att en helg skall innehålla. Det enda man möjligtvis saknade var solen. Igår var det dock ganska varmt (ca. 25 grader) men molnigt till största delen. Men det var en himla bra dag för utomhusaktiviteter. Jag och Rikard startade söndagen med en lång promenad i Saratoga kvarteren och Lukas, (som kände sig bättre) hängde med på cykel. Vi gick lite drygt en mil och jag fick tillfälle att visa en del av områdena med läckra hus och dessutom blev det ett mysigt kaffestopp. Sedan hann vi med golfträning då jag och Lukas spelade 9 hål på en korthåls bana. Mycket bra träning! Sist men inte minst åkte vi alla 4 ner till gymmet i 90 minuter på eftermiddagen. Hurtigt värre!
En slät kopp kaffe satt fint

I down town Saratoga

Lukas kaloribomb
Jag och Rikard framför en fin ingång och ett fint hus

Efter en sådan aktiv dag tycker jag man är värd en riktigt god middag. Så vi belönade oss själva med att grilla oxfilé, råstekt potatis, god sallad med hemmagjord örtdressing och en peppar sås till detta. Självklart toppade jag och Rikard middagen med att dricka ett riktigt gott Zinfandel vin till detta. Gissade om vi alla somnade gott igår kväll efter dagens aktiviteter?
Söndagens goda middag. Grillad oxfilé, Sallad med örtdressing, rå stekt potatis och en pepparsås.


Givetvis med en god Zinfandel och levande ljus för att få den ultimata myskänslan


En enkel dessert. Körsbär att mumsa på i tv soffan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: