swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Lugn och ro, träning och shopping

Kategori: Allmänt

Vaknar upp till en strålande morgon! Efter gårdagens regn känns det så underbart att ha solen tillbaka! Det är skillnad mot Sverige. Här kan det bli en dålig dag men sedan är solen tillbaka. I Sverige känns det som att det aldrig blir bra när det dåliga vädret kommer! Här är det bara skönt när det blir en mellandag! Perfekt för återhämtning på alla vis!
I måndags kände jag att det var läge att bara ta en lugn dag på hemmaplan. Luften gick ur mig helt och jag inbillar mig att det är bra även för barnen att inte ha något in planerat ibland. Vi har haft en ganska intensiv vecka full av aktiviteter sedan Alva kom!
Startade måndagen med att gå en powerwalk i bergen med några av mina vänner. Vilken kick och mental uppladdning inför dagen! Sedan fixade jag och grejade här hemma, tvättade och handlade och betalade räkningar. På dagen när tjejerna hade legat ute och solat en stund (Alva vill ju bli brun innan hon åker hem till Sverige) kom tjejerna på att de skulle åka och fixa naglarna. Här är det billigt med manikyr och pedikyr, så det är en lyx man kan unna sig ibland. (Ca. 25-30 dollar för båda). Sara gjorde pedikyr (eftersom hon hade gjort nagelförlängning innan skolavslutningen) och Alva gjorde nagel förlängning hon med (det kostar 30 dollar här och i Sverige, tydligen ca. 800 kr). De hade en lyxig stund på nagel salongen och blev både nöjda och jätte fina ca. 1 1/2 timme senare då jag "löste ut dem"!
När Rikard kom hem och vi ätit en härlig Cesar sallad till middag i kvällssolen så åkte vi alla 5ner till gymmet och körde ett pass i en timme. Kanske inte helt rätt att åka och köra träning på kvällen för alla blev så pigga. Jag släckte lampan vid tolv men vaknade av att ungdomarna (alla 3) var stimmiga och högljudda när de borstade tänderna 01.30! Blev faktiskt "arga mamman" då och var uppe och skällde på dem att de måste gå och lägga sig nu! Vill inta att de vänder på dygnet (trots att det är sommarlov).
I går var det en mellan dag med moln och regn. Konstigt när det kommer sådana dagar, men ack så skönt! Alla vi tjejer åkte ner till Gilroy outlet för att shoppa. Det är så roligt att vara där och man hittar alltid något! Alva tyckte det var toppen och fyndade en hel del, framför allt, Under Armour träningskläder. Hur billigt som helst! Vi hade en heldag där med ett lunch break på Applebees restaurang. Trevligt, roligt, mysigt och kul! Även jag hittade lite fina kläder! Men det tog på krafterna. Var helt slut när vi kom hem så det var tur att Rikard var hemma lite tidigare och hade fixat middag med pasta och köttfärs sås! Ljuvligt!
En hel del shopping blev det. MÅNGA fynd!
Resten av kvällen var dörren stängd till tjejernas rum. Där provades det, speglades och fotades deras nya "outfits".
Idag skall jag och Lukas till hudläkaren för att kolla en del födelsemärken. Också en sådan där grej som man drar sig för att göra men eftersom jag har gott om tid här och nu så passar jag på att göra det. Sedan får vi se vad vi hittar på? Tjejerna har önskemål om att få åka till ett annat shoppingmall, Great mall. Förstår att Sara tycker det är roligt att visa Alva alla ställen och förstår också att Alva tycker det är roligt. Jag tycker också att det är ganska skoj så det kanske blir att vi åker dit en stund på eftermiddagen? Här finns hur mycket shoppingställen som helst och det mesta är så otroligt mycket billigare än i Sverige. Det svåra är att inte ryckas med av billighetsyran när man har gäster. Vi får verkligen tänka efter om det är något vi behöver för det går inte att shoppa i den takt alla gäster gör! Vi har ju allt det här runt knuten alltid (så länge vi bor här) men jag kan tänka mig att det blir ite shopping hysteri för vår del innan vi flyttar hem? Den dagen den "sorgen" (eller glädjen)!
♥Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: