swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Nationaldagen

Kategori: Allmänt

Sveriges nationaldag har passerat nästan obemärkt förbi. Medan det har firats i Sverige med sol, värme och ledighet (i stora delar av landet)  så har det varit en helt vanlig måndag här med skola och jobb. Jag har haft en riktig hemmafrudag med städning, tvätt och strykning och så hann jag faktiskt med en powerwalk i bergen i morse. Gott att ha sådana dagar ibland då man kör ett race med "måste göra saker"! Har dessutom bokat lite tandläkartider och tid hos hudläkaren för mig och Lukas (så vi kan checka våra födelsemärken). Sånt där man alltid drar sig för att göra men nu blev det gjort! Känns lika bra att gå och kolla våra födelsemärken här då vi har tid. (Svårare att få tummen ur och ta sig tid till det då man jobbar).
Dagen till ära så blev det i alla fall en något festligare middag. Kycklingfilé som var fylld med sparris och cheddarost, risblandning med lime, koriander och grönsaker, en god kall sås och en asiatisk salladsblandning (som man kan köper färdigt här med någon slags sesamdressing till). Riktigt gott! Dukade dessutom med svenska flaggan servetter och gula rosor. Det var bara bordsflaggan som fattades! (får nog införskaffa en sådan)?
Gula rosor som jag tog in från trägården idag. Nationaldagen till ära

Grillmästarn kom hem lagom till det skulle grillas idag. Den fyllda kycklingfilén smakade toppen tillsammans
med smaksatt ris och grönsaker samt asiatisk sallad. Pricken över i: et var ju servetterna med flaggan på




Tog även in lite rosa rosor från trädgården. De är alldeles underbara och doftar så gott

Nu får vi visst besök från Sverige så här på kvällskvisten så jag får vara lite social en stund. Rikards kollega från Sverige har kommit hit kväll och är på väg hit för att hälsa på en stund. Han är visst sugen på en kall öl så det vore väl synd att göra honom besviken när han rest så långt?
♥ Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: