swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Oh! Vilken härlig dag

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i San Francisco. Jag åkte dit med 2 av mina svenska väninnor härifrån Saratoga. Vi hade bestämt oss för att åka på en utställning som ägde rum på: Legions of Honor Museum, med ett gäng
andra svenskor från SWEA. Uställningen heter:
Pulp Fashion: The Art of Isabelle de Borchgrave
En utsällning där konstnärinnan kopierat kläder från olika designers och från olika länder (mellan 1500 talet - 1900 talet) i papper. Läs mer på:
Utställningen var fantastisk! Otroligt fint gjord och otroligt vackra kläder med spetsar, krus, volanger och massa härliga färger, gjort i pappar. Helt otroligt! Museumet är också fint och helt klart värt ett besök!

Började morgonen med att samlas för att äta fika tillsammans med alla SWEORNA. Det var så många otroligt trevliga svenska tjejer (mest äldre damer) som bor och har bott i San fransisco sörre delen av sitt liv. Så härligt att träffa dem och höra dem dela med sig av deras liv samt tips och ideér om vad SWEA brukar hitta på. Är inte medlem än men får nog bli?
San fransisco bjöd inte på något vidare väder, (som vanligt).
Molnigt och lite småkallt
Naturen och utsikten några steg nedanför museét. Golden gate bron skymtar i bakgrunden på bild nr. 3.
Vackert...vackert!


Tina, Leila och jag = 3 nöjda och glada tjejer

När vi fyllt vår kulturella dos för dagen så åkte jag, Tina och Leila till The Bistro at the Cliff House.
Så härlig restaurang med en ljuvlig utsikt över havet. Vi åt en underbart god räkmacka. Det var de godaste skaldjuren jag har ätt sedan jag flyttade hit. (Bor man i Göteborg så blir man kanske lite kräsen med skaldjur)? Tycker inte att de smakar något här men de här räkorna var supergoda! Där satt vi och hade mysigt med våra räkmackor och löste lite av livets gåtor medan solen trängde sig genom molnen. Livskvalité!
Ljuvlig räkmacka, ännu ljuvligare utsikt från vårt bord och det allra ljuvligaste brödet jag någonsin ätit (som vi fick innan räkmackan) kommer inte ihåg vad servitören sa att de hette tyvärr.

Ooooh! Vilken underbar dag vi hade!
Tack tjejer!


Avslutade med att köpa en bok som jag tror att vi kommer att ha mycket glädje av framöver?
San Francisco är en alldeles, alldeles underbar stad som man bara älskar mer och mer för varje gång man upptäcker en ny del av staden (det enda negativa är att det för det mesta är blåsigt och kallt) .


Nu blir det till att balansera allt det där lyxiga. Idag blir det 4 små rätter till middag. Dvs. rester. Inget upphetsande men det måste också ätas upp. Skall också försöka locka med mig Rikard och Lukas till gymmet. Får se om jag Lyckas?
♥ Åsa

Kommentarer

  • Leila Bonnier säger:

    Hej, instämmer att det var en fantastisk dag! Så trevligt att titta på bilderna! San Francisco är en vacker stad! Tack!

    2011-06-03 | 03:50:09

Kommentera inlägget här: