swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Saknar mina syskon!

Kategori: Allmänt

Idag fick jag sådan plötslig längtan efter mina kära syskon! Saknar min bror Gustav och min syster Linda!
Jag och mina "små" syskon
En sak som är jobbigt med att bo så här långt borta är att saknaden efter nära och kära blir stor ibland. Speciellt vid en del högtidsdagar och självklart många andra stunder. På fredag tar Lukas sin graduation och det hade varit så kul om mina syskon, föräldrar, mina svärföräldrar och Rikards syskon med familjer hade kunnat vara med vid detta högtidliga tillfälle. Det är också en del festliga tillfällen hemma som vi missat och missar framöver som b.la. barnens kusiners studenter, Rikards bror som fyller 50 inom några dagar, min systers blivande man som har 40 års- fest och min systerdotter som fyller 1 år om ett par veckor. Önskar vi kunde varit med och firat men nu är vi så långt borta.
Nu har ju min syster med sin lilla familj varit här för ett par månader sedan och min bror och hans flickvän, Anna kommer hit och hälsar på om en månad. Det är så underbart att få visa dem Kalifornien och Saratoga där vi bor just nu. Vårt äventyr här i USA kommer ju att sätta spår i vårt liv och kommer förmodligen att pratas om i många år framöver. Då kommer det att vara skönt och roligt att de förstår och ha fått uppleva en del av detta (om bara för en stund). Hur som helst. Jag fick en plötslig stark längtan efter mina syster och bror idag! <3<3<3
Idag har varit ännu en sådan het dag med 35 grader i skuggan. Kände mig i alla fall mycket nöjd att jag gick bergspromenaden i morse. Hade sedan tänkt åka och simma men jag orkade helt enkelt inte! Höll mig mestadels inomhus och lagade faktiskt 2 middagar och fryste in. En med köttfärs sås och en med taco köttfärs. Gott att ha något färdigt att ta fram framöver när man har varit ute hela dagen. Emellanåt gick jag ut och lade mig en stund men det var så varmt så jag höll på att försmäkta. På eftermiddagen cyklade jag förbi min granne Tina vars son, Adam hade avskedskalas för sina kompisar. De hade hyrt en game truck där alla grabbar kunde roa sig ett par timmar.Har aldrig hört talas om att det finns i Sverige så jag var tvungen att åka förbi och kolla. HÄFTIGT!
Lukas fick komma med på ett hörn och han och hans kompis, David var inne och provade en stund. Det är en slags buss med luftkonditionering, tv skärmar på hela ena lång sidan och en soffa på den andra långsidan, samt tv spel. Där satt alla ungar på rad och spelade mot varandra gruppvis. Coolt! Tog ett par kort för att kunna visa er hur det såg ut. Denna kunde man hyra för barnkalas och företagsfester osv. Ingen dum idé! Kanske finns i Sverige också?
En sådan här varm dag fick det bli en enkel middag. Hemmagjorda grillade hamburgare.
Så gott med alla de rätta tillbehören till. Smakade förmodligen ännu godare eftersom vi satt ute och åt i eftermiddags värmen? Det är en himla go känsla att sitta ute och äta!
Lägg märke till den amerikanska hamburger dressingen i mitten! Den är så svensk som det bara kan bli. Går INTE att hitta här i USA för här har alla majonäs, ketchup, senap och div. annat på. Just denna är så klart direkt importerad av Rikard från Sverige. Sådana enkla saker som vi längtar efter ibland.

Kommentarer

  • Anna Rehncrona säger:

    Hihihi, skrattade gott när jag såg amerikansk hamburgerdressing tuben! Klart att man måste ha det till sina hamburgare! Vi importerar också från SWE....!

    2011-06-17 | 07:55:37

Kommentera inlägget här: