swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

18 månader idag

Kategori: Allmänt

Idag är det exakt 18 månader sedan vi lämnade landet Sverige för att flytta till USA i ett par år. 1 1 /2 år känns som en lång tid, men oj vad fort det går! Det är helt otroligt vilken resa det har varit (och är). Tänk att jag inte ville flytta hit! Nu går det inte en dag utan att jag tänker på hur bra jag har det just nu och hur privilegierade vi är som får vara med om detta äventyr! Det är en underbar dag idag! Äntligen är solen och värmen tillbaka och det känns som en mer normal juni månad här. Det ser ut som att det skall vara sånt här väder framöver också (i alla fall de närmsta 10 dagarna), Vi behöver nog inte vara så oroliga för att det skall bli sämre igen då det statistiskt sett brukar vara bara sol och mycket värme ner många månader framöver. Å, vad man kan bli lycklig av lite sol och värme! Är det den där frusna nordbon i en som suktar så efter sol och värme? Det känns som man inte kan få nog! Startade min dag med den sedvanliga 5 km. rundan i bergen och ett glatt gäng till sällskap bestående av lite olika nationaliteter. Det går inte att beskriva hur mycket de här promenaderna ger mig i form av energi. Det är så vackert, härligt, jobbigt och väldigt socialt. Under den här turen så avhandlar vi allt från världsproblem till små triviala i -lands problem. Vi utbyter res och weekend erfarenheter men också en hel del mat och recept tips. Idag blev jag så inspire rad av att göra en sallad med räkor och örtdressing då jag hörde att en av tjejerna ätit det igår. Mums! Det får det bli till middag idag. Nu känns det som vi ätit och druckit en hel del gott det senaste så det är läge att leva lite hälsosammare ett tag framöver. Mao. nyttigare mat, mer motion och mindre alkohol och söt dricka. (Åtminstone till våra nästa gäster kommer på besök). Det brukar alltid bli lite "extra allt" när vi har gäster på besök från Sverige. Det är inte så konstigt för de har ju semester och det finns så mycket god mat och gott att prova på här i  Kalifornien och vi rycks så klart med i semesterlunken. (På gott och ont)!
Laddar för en stund i solen
Nästan ensam vid poolen och även på land = fridfullt
Just nu ligger jag vid poolen på tränings centret där vi är medlemmar. Ligger och bloggar samt mailar några kompisar och jobbkollegor och intar min medhavda kycklingsallad till lunch. skall snart vara lite nyttig och simma 1000 meter och sedan blir belöningen att ligga i en solstol och slappa ett tag till med en god bok. Måste passa på att njuta en stund i solen då den varit relativt frånvarande ett tag. Oh, la, la vilken dag! Låter det lyxigt? Det är det också! Inser hur bra jag har det och försöker njuta av varje sekund så länge det varar. Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: