swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Sommarlov

Kategori: Allmänt

Sara har sommarlov!
Idag har hon sovit länge och sedan bara "chillat" med kompisar hela dagen, varit i centrum och ätit lunch, gjort nagelförlängning och köpt present till tjejen som har sin "sweet sixteen" fest i morgon. Åkte och hämtade tjejerna från nagelsalongen på eftermiddagen och löste ut Sara där, åkte hem och väntade att Sara och hennes kompisar skulle byta om till klänning (alla 3 tog varsin från Saras garderob) och sedan körde jag dem till "High school graduation" ceremonin som de skulle titta på. Jobbigt liv fröken Pettersson lever! Man kan säga att "miss Pettersson" hade spendér byxorna på sig idag! Det må vara hänt för att fira första dagen på sommarlovet, men måste sätta stopp för de här vanorna snart och dra i handbromsen tror jag?
Mina vansinnigt trevliga, prat och golf sugna väninnor, Tina och Lena.
"Lyckliga jag" som har sådana fina vänner att spela golf med!
Jag har tillbringat några timmar på golfbanan i förmiddags. Spelade 9 hål tillsammans med Tina och Lena. Gick ganska bra för oss alla 3 och det var en super härlig förmiddag med strålande sol och lagom varmt. Vi har så trevligt tillsammans så halva nöjet är att gå och småprata mellan slagen. Att det sedan är underbart härligt väder och att avsluta med en lunch i solen är ju inte heller fel. Idag blev det tom. en öl till lunchen eftersom de har en "torsdags special" med öl för 1 dollar (lockande erbjudande som nästan alltid slutar med en öl till lunchen de gånger vi råkar spela på den 9-håls banan och det dessutom är en torsdag).
Nöjd med min golfinsats idag åkte jag för att uträtta lite ärenden inför Lukas graduation morgon. Tiden springer snabbt iväg när man är ute och shoppar. Är det något som är lätt här så är det shopping! Utbudet är enormt och det finns hur mycket affärer, köpcentrum och varuhus som helst. Tiden rusar iväg och behöver jag berätta att jag hade en ganska trevlig eftermiddag?
När min käre make kom hem vid 6 snåret idag för att klippa sig så mötte jag upp honom i "down town Saratoga" (efter att ha kört tjejerna till graduation ceremonin). Vi satte oss på restaurang Bella för att ta ett glas vin. (Det blir inte roligare än man gör det till)! Kände mig lite hungrig så jag kunde inte motstå att ta in en "dagens soppa" som var en tallrik Gaspatzo soppa till förrätt. Lyxigt och underbart gott en skön torsdagskväll på en mysig uteservering. Efter ett glas vin åkte vi hem och åt "4 små rätter" till middag = rester, och därmed var glamouren slut!


Sagt det förr men säger det igen: - Life is good!
♥ Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: