swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

TGI friday

Kategori: Allmänt

Thanks good it´s friday! Vill njuta med min familj i helgen!
Hade en otroligt härlig onsdag kväll i San francisco med med min väninna Annika och hennes döttrar, Fanny och Ellen samt min Sara. Körde in till SF på eftermiddagen och klarade oss undan den värsta rusningen, tack och lov! Sedan gick vi in på Cheescake factory för att äta middag tillsammans innan tjejerna skulle iväg på Bruno Mars konsert.
Cheescake factory är en underbar restaurang som är kända för sina delikata Cheesecakes men de har mycket god mat, enorma portioner och så kan man avrunda med just en Cheescake (de som orkar)?
Cheescake Factory, jag och Annika och utsikten från ute terassen på restaurangen över SF



Jag och mitt trevliga sällskap, Annika. Uninon square i SF. Sett från takterassen på Cheesecake factory
Annika som köpt 3 klänningar firar med en drink i baren medan vi väntar på tjejerna. Jag drack ett gott öl från ett lokalt byggeri

BRuno Mars in action
"Taggade till tusen", mätta och glada rusade de 3 tjejerna iväg för att ägna sig fullständigt åt varandra men framförallt Bruno Mars i några timmar. Jag och Annika blev kvar smuttandes på vårt vin och njöt av att sitta och titta på Union square i centrala SF på uteterassen en lite småkylg men solig kväll. Det är (tyvärr) nästan alltid lite kyligt i SF. Just i onsdags skiljde det 10 grader mellan Saratoga och San Francisco. Men nu vet man det och laddar med kläder för ev. kall vind och kyla. Sedan blev det en timmes turbo shopping inne på Macys (typ NK) som ligger i samma hus. Annika skulle ha en klänning för att ha på ett bröllop i sommar. Vi hamnade på Macys gigantiska klänningsavdelning och Annika hoppade in i provrummet med ett 20 tal objekt. Slutade med att hon köpte 3 fina och jag en söt äppelgrön klänning. Nöjda med våra inköp gick vi och satte oss på en bar och pratade, pratade och pratade. Härligt! Fångade upp tjejerna mitt i natten, mitt i stan, hesa och lyckliga efter en super bra konsert.
Igår spelade jag och tina golf. En solig och varm dag! I vår boll fick vi sällskap av en engelsman i 70 års åldern som var här på besök. Vi hade så trevligt! Han sa att han spelat golf i 44 år men aldrig selat med så trevliga, duktiga och regel kunniga tjejer. Insisterade på bjuda oss på en öl efter rundan och det tackade vi givetvis inte nej till. En sann brittisk gentleman! Det är bl.a. det som är så härligt med golf. Man träffar så måg härliga människor!
Jag ser ut som ett "miffo" i håret med (keps frisyr), Engelska gentlemannen Jeff och Tina
Men trevligt hade vi det!

Efter att ha kommit sent i säng i onsdagskväll och spelat golf i sol och värme igår så var jag supertrött i går eftermiddag så det blev en enkel middag med piazza rester (från grabbarnas killkväll i onsdags) och en god sallad med Ruccolasallad, jordgubbar och fetaost. Blev en tidig kväll i säng.
Idag skall jag  iväg till Gilroy outlet med min väninna Tina efter morgonpromenaden i bergen (så har vi gjort lite nytta). Hon vill gärna shoppa loss nu innan hon flyttar hem till Svedala och självklart hänger jag med som smakråd. Skall bli kul!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: