swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Yippey!

Kategori: Allmänt

Har vunnit över latmasken! Idag gick / sprang jag ca. 40 min. (Intervall skall ju vara toppen för konditionen) Det började precis att regna när jag gav mig ut. Fy! Men inget ont som inte har något gott med sig! Mycket syre i luften gjorde det hela till en ganska behaglig runda. Åkte sedan till träningscentret där vi är medlemmar. Gick inte att få en parkering. Snurrade runt i en kvart och bestämde mig för att åka och handla mat och komma tillbaka senare. Måste vara vädret som gör att ALLA ville vara inne och träna idag?
Handlade på en jätte bra lite matbutik som ligger nära där jag tränar i Los gatos. Den heter Lunardis och det är så mysigt! Meter efter meter med ost. kött, och fisk chark. Gick där länge i dag och flanerade. Sånt där är lyxigt! Att ha tid att handla i lugn och ro. Hade dessutom lite tur idag för de höll på att byta sortiment i vinhyllan. Mer än halva priset på vissa bättre viner. När jag stod där och funderade på vilket av dem jag skulle ta så kom en kund brevid och pekade på Chardonnayvinet. - Det där, är ett riktigt BRA vin. Fattar inte varför de byter ut det men köp, du kommer inte att ångra dig! Köpte 2 flaskor av det vin. Fattar inte varför jag bara tog 2? När jag kom hem och kollade upp det så verkar det vara ett riktigt bra vin. Betalde 12 dollar för det och Ord. pris är 30. FYND! Känner nästan för att åka dit igen och se om det finns fler kvar?
Här är så kul att handla när de har vin i affären och man dessutom har tid att flanera omkring och titta. En fest måltid blir liksom komplett när man handlat vinet till direkt. Härlig känsla!
Jätte mysig och bra matbutik. Ordning och reda samt hur fin chark som helst!
Kokta ägg kan man köpa i ett sött litet paket om man är sugen på det. Salt, peppar och servett följer med.

Mitt vita fyndvin. Kanske skall smakas av ikväll när Rikard kommer hem? Hmmm. undrar bara vad vi skall ha till?


Nöjd med mitt mat och vinköp idag åkte jag därefter till gymmet. Körde 40 minuter på träningscyckeln och 40 min. crosstraining. Yea! Äntligen är jag med i matchen igen! (tror jag)! Veckan ser inte ut att bjuda på något bra väder så det blir ett bra tillfälle att riv starta och fokusera på träning!
Nu iväg och hämta dottern på high school och sedan skall jag åka och träna golf med Lukas samt min vän Tina och hennes barn. Molning och lite ruggigt ute men 18 grader så det är ändå shoortsväder och dessutom får man snabbt upp värmen då man börjar svinga golfklubban.
Tooodelooo!
♥ Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: