swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

1,2,3.........114 st stora blev det!

Kategori: Allmänt

I dag var det invigning för min nya Kitchen aid Professional. Har länge önskat mig en Kitchen aid assistent men nu har jag gjort slag i saken. Den är så otroligt mycket billigare här i USA (kostar ca. 1/3 av priset hemma i Sverige) och efter lite undersökning på nätet kan jag konstatera att den kommer att fungera hemma med transformator. Härligt! Skall köpa alla tillbehören som finns till den och kanske någon hushållsapparat till? Det är lite kul med köks prylar (det måste jag erkänna!
Jag gjorde bulldeg på 0.5 liter x 3. Har bakat bullar i över 20 år utan maskinell hjälp så det kändes lite konstigt. Är van att knåda och känna degen bli perfekt, inte att följa ett recept med ex. antal dl. vetemjöl. Hmm...måste säga att jag tycker det blir något bättre då degen knådas med kärlek och känsla! Men får ge min "kompanjon" en chans. Kanske måste göra det några gånger tills jag vet exakt vad som behövs? Nåja, jag tror att jag kommer få få många glada stunder i köket med min nya "kökshjälp"?
Några timmar senare så blev jag 114 stora bullar och en butterkaka rikare. En kopp svenskt kaffe, bulle och en stund i solstolen var pricken över i:et!
På eftermiddagen fick jag agera ungdomstaxi. Då skulle Sara och hennes kompisar till ett shoppingmall för att fila sin träningsvideo (som var tvunget att ske i offentlig miljö). Tjejerna fick varma bullar i bilen och tyckte det var toppen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: