swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

3 energi boosters

Kategori: Allmänt

Golf kan verkligen ge en energikick!


Likaså en rask promenad upp i bergen och....
En liten glimt av när man är uppe på toppen av bergsrundan




....shopping ger också energi samt en lätt euforisk kick.


Köpte det mörkröda OPI lacket idag. Kostar endast 8.50 dollar här.Hoppas det blir snyggt?



Det finns många saker som sannerligen ger en energikick i olika former! Idag har jag fått 3 olika kickar.
Startade dagen med en power walk i bergen i sällskap av 3 andra hurtfriska tjejer. Bergsrundan är en 5 km. promenad upp i Saratoga bergen. Efter bara några hundra meter kommer en  lång brant uppförsbacke på ca. 2 km. så den är ganska krävande. Man får bekänna färg oavsett om man har kondition eller inte! Har man det inte. så är det super jobbigt och har man någorlunda kondition så ökar man takten tills pulsen är på max så det blir ett tufft konditionspass ändå. En sådan underbart härlig start på dagen! Kondition, frisk luft, enormt vackra gröna vyer och oftast trevligt sällskap med en blandning av tjejer från USA, Sverige, Danmark och England. När man gjort rundan har man fått en ordentlig energi kick, känner sig så nöjd med sig själv och åker hem med ett leende på läpparna och känner sig redo för resten av dagens bestyr, aktiviteter och ev. äventyr. Faktiskt beroende framkallande!
MIN dag fortsatte med shopping. Har fått en liten beställnings lista från min kära syster och svägerska då de hörde att Rikard är på "G" till Svedala. Det är bara att offra sig och shoppa loss! Begav mig till fashionabla shoppingcentret, Valleyfar. Där finns det affärer för alla smaker tror jag?
Det här med shopping mall, det kan amerikanarna!
Här finns det lite skinn soffgrupper utplacerade här och där för alla som behöver ta igen sig och det vimlar av mat och dryck ställen så man kan förse sig för att orka shoppa vidare. Härligt! Tom. anti-shopparen kan trivas här tror jag? Jag tycker att det är roligt att få tillfälle att åka ut och titta i affärer.  Händer faktiskt inte så ofta som man skulle kunna tro! Försöker undvika att utsätta mig för dessa frestelser för ofta men ibland får man lite abstinensbesvär. Känner inte att jag behöver kläder i samma utsträckning som när man är hemma, jobbar och det dessutom finns årstider där man måste byta kläder. Här blir det mycket träningskläder, golfkläder, shorts, klänning eller något enkelt till vardags. Det ÄR lättare när det är någorlunda varmt året om, sannerligen! Handlade allt som stod på listan och lite till! Jajamen, visst hittade jag lite till mig själv också. (Chinos på Levis, Kofta på Nordstrom och ett väldigt mörk rött nackellack att förgylla vardagen med).Tur att jag inte hade tid att var där mer än 3 timmar, annars vet jag inte var det hade slutat? För mycket fint och massor av rea. Här tar de alla chanser att ha rea.  Det är ofta någon rea någonstans! Idag var det "Memorial day sale" på många butiker, eftersom det är "Memorial day"  här på måndag den 30/5.
Belåten med mina inköp åkte jag hem och hämtade Lukas som slutat tidigare idag. Vi åkte till Santa Theresa golf club för att träna golf några timmar och spelade även deras korthåls bana. Gick inget vidare för någon av oss men träning ger färdighet sägs det och det hoppas vi givetvis på! Känns gott att ha gjort det, precis som med alla former av träning.
Väl hemma blev det "fyra små rätter" = rester som middag. (Tack och lov för dessa)! Inget glamoröst och inte speciellt lockande heller, men det är så sköööönt att slippa laga mat ibland och dessutom brukar det smaka gott då man får det på tallriken.
Nu känner jag mig så värd för en slapp stund i soffan!
♥ Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: