swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Fest snart?

Kategori: Allmänt

Idag fick jag den här tidningen i min brevlåda. Lycka!
Barnen slogs om tv:n och jag smög ut med tidningen, stängde altandörren, lade mig i trädgården med bikini och njöt. Å, vad det är härligt med ett matmagasin! Blir så inspirerad och njuter av alla läckra bilder samt härliga recept. Blir så sugen på att anordna en fest! Hmmm...kanske för att fira Lukas graduation från åttan, midsommarfest eller bara en spontan fest?  Får fundera på det! Nu kurrar det dock i magen och jag blir påmind om att något mindre glamoröst måste göras först. Nämligen dagen middag. Kan inte tycka att vardagsmiddag är så himla roligt! Även om jag gillar att laga mat, har så mycket mera tid nu än när jag jobbade hemma, solen skiner och det är grillväder lite oftare så är det ofta svårt att hitta motivationen och fantasin för just vardagsmiddagen. Konstigt men sant! Idag blir det något så enkelt (men barnsligt gott) som spaghetti och köttfärs sås.
♥ Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: