swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Gräsänka igen

Kategori: Allmänt

Nu är jag gräsänka igen! Rikard åkte precis iväg på tjänsteresa till Sverige och är borta några dagar. Skönt att det inte är så länge denna gång!
I går hade jag en "fixar dag". Gjorde inte så mycket nytta egentligen men startade dagen med bergspromenad, helg handlade, tvättade, körde Sara och en kompis (som skulle ut och äta lite middag på en hamburger restaurang, på bio och därefter till high school där de skulle gå på Saratoga high´s egen Oscars gala). Hon är upptagen med sitt liv, hinner och vill helst inte vara med oss en fredag kväll.
När Rikard kom hem så åkte vi ner till Los Gatos.
En varm och solig eftermiddag = nercabbat
Hamnade på Enotecha, http://www.enotecalastoria.com. Det är en jättemysig vinbar och ligger ca 5 km härifrån i down town, Los Gatos. Kände bara att jag ville mysa med min man en stund och sitta och prata i lugn och ro. Har knappt hunnit prata med Rikard på hela veckan då han jobbat så mycket. Han har haft telefon möten några nätter och på morgonen nästan direkt när han stigit upp. Däremellan har han varit så trött när han kommit hem från jobbet så han har bara ätit middag och somnat. Så är det ibland (ganska ofta)! Vi hade i alla fall en himla mysig stund där med gott vin och en liten ostbricka med kallskuret. Yammie!
Så gott, så gott, så gott! Ett härligt Zinfandel vin till detta var pricken över i:et


Lite senare på kvällen fick vi också trevligt sällskap av min vän Tina och hennes föräldrar. Så mysigt! En riktigt härlig kväll!
Lukas njöt av att vara hemma själv några timmar (vilket barnen inte behöver vara så ofta) så han tyckte att han hade det riktigt mysigt. Win-win situation!
Idag hann jag, Rikard och Lukas med en golfrunda på Deep cliff golf course. Vädret var perfekt för golf, kring 20 grader och mest moln. Inte för varmt och inte för kallt. Spelade ganska bra och skramlade ihop 34 poäng. Ibland tror jag att jag är mer fokuserad då jag spelar med killarna? När jag går med tjejgänget är det mycket prat, skratt och så trevligt så jag ibland glömmer att koncentrera mig tror jag?
I väntan på att få slå ut på ett av de 18 hålen
Mina älsklingskillar


Nu skall jag och barnen lyxa till oss med att gå ut och äta middag. Blir nog barnens favoritrestaurang, Outback steakhouse och sedan mys i soffan med en bra film.  Njuter av att mysa med barnen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: