swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Sol, värme, gott sällskap, glada skratt och och 29 poäng

Kategori: Allmänt

Igår var en underbar dag! Solen sken och det var 24 grader. Det har varit några ostadiga veckor det senaste. Även om det är någorlunda varmt så har det varit en del mol, regnskurar, lite blåst emellanåt och kallt i vinden. Mycket ovanligt för att vara här i maj, säger de.
Träffade 3 av mina svenska tjejkompisar igår vid tiotiden för att spela golf på San Jose municipal golf  course
http://sjmuni.reachlocal.com. Är så lyckligt lottad som har träffat så många härliga svenska vänner som man kan förgylla dagarna här tillsammans med. Att dessutom ha träffat människor som har samma intresse är verkligen pricken över i: et! Vi har så roligt då vi går ut och spelar tillsammans. Mycket snack, skratt och framförallt sporrar vi varandra när det gäller golfen. Igår gick det sådär när jag spelade. Inte dåligt och inte bra heller. Skramlade ihop 29 poäng. (36 poäng så går man på sitt handicap). Å, det är så skoj ändå. Man vill bara spela mer! Går det dåligt vill man ha revansch och går det bra så blir man lätt euforisk och otroligt peppad.
Väl hemma så var jag otroligt trött. En 18 håls runda tar på krafterna. Tro mig! 4,5 timme ute, dragandes på golfklubbor och ca. 1 mil att gå. Det brukar kännas! Men tog mig i kragen och fixade hemmagjort potatismos, kyckling gryta och en härlig sallad till middag. Känns alltid viktigt att fixa en god middag (även om lusten och inspirationen tryter ibland trots att jag är ledig). Tycker det är så härligt att sitta ner tillsammans hela familjen, att barnen får god, varierad och näringsrik mat (eftersom de köper sin lunch i skolan som oftast är något lite onyttigare) och att vi kan njuta av att äta tillsammans. Rikard kommer ofta hem ganska sent så här blir det ganska sen middag / supé. Barnen vill alltid vänta på Rikard så vi kan äta ihop när han är hemma i USA. Ett gott tecken att även barnen tycker att det är viktigt!
Nu är det dags för mig att fixa lite frukost till familjen. Min uppgift i mitt "hemmafru liv"!
Här är vi golftjejer samlade med en öl. Det händer att vi avlutar våra rundor med en god lunch i solen och ibland är det så rätt med en kall öl! Life is good

Kommentarer

  • Lena Broström säger:

    Så härligt att läsa din blogg, full med positiva tankar och livsglädje. God fortsättning! /Lena

    2011-05-26 | 02:10:19

Kommentera inlägget här: