swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Vissa dagar blir bara bättre än andra!

Kategori: Allmänt

Äntligen fredag! Det är en sådan härlig känsla att känna att man har hela helgen framför sig att umgås med familjen, ha sovmorgon och allt annat härligt man förknippar med helg. Även jag tycker att det är så skönt med att känna mig "ledig" trots att jag är ledig hela veckan. Slappnar av! Hur skulle det vara att ha lördag hela veckan med sovmorgon och inget aktiv liv? Försöker att ha likadana rutiner som resten av familjen har. Klockan ringer 6 på morgonen och då går jag upp tillsammans med min man och väcker barnen måndag - fredag, fixar frukost till alla, kör och ser till så att alla kommer iväg. Vill verkligen känna mig trött på kvällen när de andra är trötta efter jobb och skola. Försöker att vara aktiv på dagarna så att jag också skall vara det Tycker jag lyckats ganska bra!
Igår hade jag en sådan underbar torsdag. Det kändes redan i maggropen på morgonen att det skulle bli en bra dag.
Började med en promenad i bergen med sällskap, fortsatte hem för diverse "måste göra saker" och åkte sedan med Lukas (som slutat tidigare) och min kära vän Tina, hennes barn och (mamma och pappa som är här på besök) upp till Savannah- Chanelle wineyards för en pic-nic. Ett underbar vingård med bänkar och bord där man kan ha pic-nic oavsett om man köper vin på vingården eller inte.
http://www.savannahchanelle.com. Det ligger ca. 10-15 minuters bilfärd hemifrån upp i Saratoga bergen.
När vi avslutat vår pic-nic gick vi in för att prova vin. Mest för "våra gästers skull" (Tinas föräldrar på besök) men vem kan låta bli? Jag har inte heller varit där förut. Så trevligt! Och nog blev det ett litet inköp också. 2 flaskor gott rosé. Kan vara gott att ha till alla varma stunder i solen och spontanbesök som kommer framöver!
Väl hemma så packade vi bara in Lukas cykel i bilen och åkte med Tina och hennes son, David för att promenera och cykla i Freemont older. Det blev en timmes rask promenad längs trails och barnen cyklade för glatta livet.
Life is good!
♥ Åsa

Kommentarer

  • Tina säger:

    Duktig du är på att skriva!! Känns som om du dokumenterar mitt liv också :) Kul!! Tack för en underbar dag!

    2011-05-28 | 01:42:36

Kommentera inlägget här: