swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

What a wonderful weekend!

Kategori: Allmänt

Måndag. På ett sätt ganska skönt! Jag är nu van att få lite egentid, så när vardagen kommer, barnen går till sina skolor och mannen till jobbet så tycker jag det är ganska skönt att återigen kunna tänka på mig själv lite mer. Det är lyx!
Helgen har dock varit härlig! För första gången på en vecka kände jag mig lite bättre, vi hade sköna sov-mornar med härliga frukostar, lite skype prat med familj och vänner och så har vi njutit i solen på träningscentret vid poolen, simmat och varit på hike.
I lördags kväll hade vi en "raj-raj" kväll med bara vuxna (svenskar) på fina och hippa gatan, Santana row, www.santanarow.com. Solen sken och det var en underbar kväll. Sara och hennes kompis Fanny satt barnvakt till 2 familjers barn och vår Lukas sov över hos en kompis. För första gången sedan vi flyttade hit så var jag och Rikard ute och åt utan barn och hade en helkväll. Det blev underbart lyckat, trevligt och mysigt!
Hoppas vi får till en sådan kväll snart igen!
Jag med min nya klänning i lördags. Kände mig lite som
Jag med min "tant raffa" klänning. Fast tycker ändå att den är lite cool, söt och somrig!

I söndags åkte jag, Rikard och Lukas för att göra en hike på Freemont Older. Sara tyckte som vanligt att det lät dödligt tråkigt och sa att : - Ingen 16 åring vill väl gå med sina föräldrar på hike! Så är det! Man blir lite ledsen och frustrerad när ens tonårsbarn inte vill umgås med en! Suck! Men samtidigt så har jag en liten förståelse (om än liten) och tänker jag efter hur jag var när jag var i hennes ålder så tyckte jag nog likadant? Hoppas den fasen inte varar så länge bara?Jag saknar verkligen våra familjeaktiviteter då vi alla är tillsammans. Känns alltid lika tomt när inte alla är med! Men, vi andra tre i familjen kom iväg i all fall. Lukas cyklade på sin nya mountain bike och det var jätte fina grusstigar och mindre vägar som var stundvis väldigt utmanande med sina uppförsbackar men stundvis också ganska lätta med härlig utsikt. Nästa gång cyklar vi nog dit bort och cyklar där. Verkade så kul! Det som är bra här borta är att de har många områden som är gjorda för hike. Beror nog på att här finns ju ingen allemansrätt så att man måste ta sig till såna områden? Å, andra sidan är det väldigt fint och det är gjort för cycklister och gångare. Inget ont som inte har något gott med sig!
Pic-nic vid Hunters point uppe på Fremont Older.
Utsikten över San Jose (som är USA.s tionde största stad) är maffig och fantastisk vacker.
Det var värt att kämpa lite för att ta sig hit upp!
Oj, vad man känner sig nöjd!
Pic-nic uppe vid Hunters point, Freemont Older.  Här har man utsikt över hela San Jose som är USA:s tionde största stad. Maffigt och vackert!
Lukas cyklade
♥♥ Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: