swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Dan före dan

Kategori: Allmänt

Dagarna springer iväg! Förstår inte riktigt hur det går till för jag har egentligen inte gjort något speciellt men fort går det! Har inte en långtråkig stund och på kvällarna är jag helt enkelt dötrött. Bra eller dåligt, inte vet jag?
Helgen som gick var en lugn och skön helg. På lördagen var det fint väder och kring 18 grader så vi spelade golf, jag, Rikard och Lukas. Det var en riktigt skön och trevlig runda. Inte mycket folk på banan, strålande sol och ganska varmt. Pricken över i:et var att jag spelade så otroligt bra! Trodde knappt att det var sant? Rikard tyckte att vi skulle åka direkt efter golfrundan och köpa nya klubbor till mig. Ha, ha...ni kan tro att jag imponerade! Rundan slutade med hela 45 poäng för min del och ändå slog jag bort ett par bollar och många puttar stannade på hålkanten , vilket gav ett extra slag givetvis. Oh,la,la...vilken golfdag! Happy, happy...happy! Inte åkte vi och köpte klubbor, det orkade jag inte. Men får ha erbjudandet innestående hoppas jag?
Sedan hade vi en mysig helmmakväll en stund. Men det varade inte länge. Helt plötsligt ringde båda barnens kompisar så Lukas åkte iväg och sov över hos en kompis och Sara åkte ut med en kompis på lite lördagsnöjen.


Så här kan en boll också hamna. Inte konstigt man inte ser
bollarna direkt ibland? Denna var dock mitt på fairway.

Söndagen var en molnig och regnig dag. Det kom rejält med regn natten mellan lördag och söndag. Ganska skönt att tillåta sig att ta det lugnt och vara inne. Är det fint väder här så vill man bara UT. Man vänjer sig aldrig! Man måste bara ta tillvara på de där fina dagarna fast det finns gott om dem här. Jag satt och pluggade och hade möte med mina gruppmedelmmar i stort sett hela dagen. Avslutade min inlämningsuppgift som jag nu fick veta att jag fick högsta betyg på. Underbart! Var lite nervös för hur det skulle gå?


Söndagens regn medförde lite tillskott i trädgården


Det kryllar av citroner som håller på att mogna på vårt citronträd just nu.
Yammie!


Och de gröna apelsinerna som jag hade en bild på förra veckan har
nu skiftat färg till något gula. Vad fort det går!

Veckan startade med fint väder men tyvärr har jag inte hunnit vara ute så mycket. Har lagt en hel del tid på mina studier för att hela tiden ligga i fas, varit på kiropraktorbesök, handlat mat inför Thanks giving som är i morgon torsdag. Nu är det mesta inhandlat inför Thans giving middagen som skall tillagas enl. amerikanska recept och traditioner. Skall ha huset fullt med gäster (20 personer) så det vill till att planera och förbereda. Det är nästan ingen av dem som kommer som varit hos oss förut så jag hoppas att jag kan välkomna dem med en god middag och att vi får en härlig kväll på Thanks giving?


Det gäller att vara glad för det lilla i vardagen. Idag öppnade jag mitt
nyinköpta paket med plastolie som är "pimpat" med lite gulliga julmotiv.
Tjoho...vad man ler när man skall plasta in div. mat.


By the way...världens bästa plastfolie. Kladdar inte ihop, lätt att
använda och tjock. Beroendeframkallande! Inte blir det ju sämre
av att den är pimpad med gulliga motiv? (säljs bara till jul).

Min ambition att komma igång med hårdträning har inte riktigt blivit som jag tänkt mig, tyvärr! Var på gymmet i måndags kväll och körde en timme på crosstrainern. Nu skall jag till Ikea för att fylla på köttbulleförråde, ljus och servetter. Blir säkert lite annat smått och gott också?
¨
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: