swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Höst

Kategori: Allmänt


I vår trädgård i förmiddags så var det gråmulet men fåglarna kvittrade, Kollibrierna flög fram och tillbaka och försåg sig med sockerupplöst vatten som vi har i en kollibrimatare och rosorna blommar.

Så här ser apelsinerna ut på apelsinträdet i trädgården just nu. De
brukar vara mogna i mitten - slutet på december. Svårt att tro
när man ser dem nu och det bara är ca. 1 månad kvar


Hösten är här. Tog lite bilder med min mobilkamera då jag passerade några färgsprakande träd på min hemfärd från morgon promenaden i bergen. Det var en underbar promenad och idag hade jag sällskap av en dansk tjej och två engelskor. Så trevligt! Även om jag inte känner mig helt frisk än så orkade jag hänga på de vältränade tjejerna i backarna. Det finns hopp! Nästa vecka ser jag fram emot att kunna börja träna lite mer och hårdare igen.
Det är lite konstigt att det blir så påtagligt med höst även här och ungefär samma tid som hemma men det är fortfarande mycket gröna, blommande träd och buskar och bergen blir nu bara grönare och grönare då solen inte är så stark och det kommer lite regndagar emellanåt.Vackert! Och ännu vackrare blir det de soliga dagarna. Det är ju vackert i Sverige också under hösten. Den stora skillnaden är bara att det är ganska mycket varmare här och att solen värmer så skönt när den visar sig. Härligt!





Ljuvliga fredag. Ser fram emot ännu en härlig helg med familjen. Det blir nog lite promenader och golf med maken men annars har vi inga planer. Vi tar dagen som den kommer och ser vad det blir för väder. Som det ser ut nu lovas det varannan dags väder med regn idag och på söndag. Men det konstiga här är att det brukar nästan alltid bli bättre än vad de lovar. Det gillar vi!

Har en bunt med härliga mat tidningar som jag inte hunnit läsa. Får varva studielitteraturen med dem i helgen så kanske man kan få lite inspiration inför nästa veckas Thanks giving?



Lägg märke till att jag även har den NYA "Elle mat och vin". Det är lyx!

Fredagen har varit en sådan där perfekt, lyxig och skön dag med promenad i bergen på morgonen, lite fix hemma och sedan lunch med ett glas vin och shopping med Eva i mysiga Los Gatos. På eftermiddagen blev det lite tvättvikning, strykning och ett besök hos kiropraktorn.


Mys på vin bar med lite småplock till lunch och ett gott glas rött.
Life is good!


Nu sitter jag här med ett glas vin efter en enkel middag som jag och Lukas åt ihop. Det blev en god räkmacka idag. Lukas har sin kompis Erik som sover över, Sara är och kollar på någon match i San Jose (förmodligen massa snyggingar som spelar) och Rikard är på AW med arbetskompisar. Börjar känna mig lite trött... Får försöka hitta något skoj att kolla på svt play eller tv4 play så jag håller mig vaken, (Lite för tidigt att lägga sig vid 8 en fredagkväll). Det kostar på att vara "hemmafru"! :-)

Natti natti

Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: