swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Life is good!

Kategori: Allmänt

Onsdagen den 12 oktober blir ännu en härlig dag att minnas! Gick en morgonpromenad blandat med lite löpning runt i Saratogabergen med sällskap halva vägen.
Åkte hem och skypade en stund med mina kära föräldrar som satt uppe i norrland och deppade för det hade kommit en del blötsnö (som visserligen höll på att regna bort), men ingen känner väl för snö redan 12 oktober? Slängde mig in i duschen för att piffa till mig innan jag begav mig iväg för att träffa 6 av mina svenska vänner här i Saratoga. Det blev några timmar tillsammans över en lunch på ett trevligt thaiställe här i Saratoga och avslutades med en god latte (och vissa drack kaloribomben, Frappucino). Så roligt att träffa alla och prata av sig lite om vardagsbekymmer,resor, erfarenheter och annat.
Eftermiddagen ägnades åt en del körning, hämtning, strykning och tvätthängning och tvättvikning som varvades med ett glas vitt vin i trädgården med Billy Idol som underhöll mig via Spotify. Målade naglarna och värmde upp inför kvällens konsert innan jag fixade lite middagsmat. Sämre kan man ha det!
Förrätten idag. Knyten med Philadelfiaost och lite annat med sötsur sås
Vackra att bara titta på och otroligt goda
Nästa förrätt var rullar med lax och lite annat. Mums! Lika vackra och
aptitretande!
Allting serverades fint och smakade toppen
Några av tejerna hade plats för dessert
Vädret var toppen i onsdags och det har hållt i sig över helgen.
Fantastiskt härlig väder såhär i mitten på oktober

När vi ätit middag tillsammans med barnen begav vi oss iväg för att gå på konsert. Vi samåkte med våra vänner, Eva och Tor-Björn som bor några hundra meter från oss. Vi var ett gäng på 7 stycken som gick och såg Billy Idol ihop.
Efter ca. 1o minuters körning upp i Saratoga bergen var vi framme vid Mountain winery där kvällens konsert skulle hållas. Vilket ställe! Där uppe hade man utsikt över hela San Jose och själva vingården var helt fantastisk med sin magnifika amfiteater. Det var sannerligen en wow upplevelse! Kvällen var ljummen, det var fullsatt på konserten och den som ville kunde även förse sig med något att äta och dricka både innan och under konserten. Tyvärr fick man ju inte ta några kort när självaste Mr. Idol uppträdde men han bjöd på en kanonbra konsert.


Jag och Eva, förväntansfulla inför konserten


En glimt av utomhus scenen på Mountain winery. Den byggdes 1958 och
har sedan dess använts till konserter under sommarmånaderna.


En fantastisk, oförglömlig och underbar kväll att minnas!

Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: