swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Shopping, simning och vinst

Kategori: Allmänt

Måndag idag. En riktigt varm och härlig dag som bjöd på klarblå himmel och solsken. Kan inte låta bli att förundras av detta väder. Känns lika overkligt varenda dag att vakna upp till sådana här dagar (speciellt höst och vintermånader) men jag njuter, njuter....njuter! Inser att snart är vi hemma igen och då bara kan vi bara blicka tillbaka och komma ihåg det här underbara dagarna i Kalifornien.

Skypade med våra kära vänner, familjen Boman i söndags. De flyttade hem till Mölndal i augusti efter 3 år här. Tiden går så fort och det kändes så overkligt att sitta och prata med dem när de var hemma. Vi är ju vana att prata, vara och umgås med dem här. Vi saknar dem så men, vips är vi också hemma i Svedala igen. Det är bara att försöka ta tillvara på tiden!

Idag blev det shopping med några vänner på förmiddagen. Kändes lite fel att åka till ett inomhus shopping center en sådan här dag men vi hade planerat in det så då det passade alla. Vi startade med en kaffe och lite tjej snack på Starbucks innan allting öppnade och sedan kastade vi oss in i affärerna. Det blev bara ett par timmar för min del eftersom jag hade en tid att passa här hemma. Leila åkte med mig då hon har en hundvalp hemma och också hade bråttom hem. Men vi hade mysigt och kul den stunden vi hann med. Sparar lite shopping till när våra gäster kommer nästa vecka. De vill nog också ut och shoppa lite?


De här sportiga tjejerna har jag inte tränat med idag, bara shoppat.
Fv. Eva, Leila och Carina
Tack för trevligt shoppingsällskap!

Efter lunch  skulle jag möta Sara på skolan vid 13.30 med hennes golfkläder och klubbor. Hon spelade sista tävlingen innan finalen idag. Motståndarlaget idag var grannkommunen, Los gatos så den tävlingen ville de kanske extra gärna vinna?
Precis nu i skrivande stund så fick jag ett sms av Sara att de vann! Tjoho! Är så stolt och glad över Sara och tjejerna.
Nu är det bara finalen kvar nästa onsdag. Då blir det 18 hålstävling. Go Saratoga golfgirls go!
En dag avverkad som gräsänka. Nu är det bara 4 kvar!
Imorgon är en ny dag med nya förutsättningar och möjligheter! Life is good!

Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: