swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Nöjd

Kategori: Allmänt

I tisdags tog jag med mig två av mina svenska vänner (Saratoga housewifes) för att spela golf. Anna och Sofia har inte spelat golf på många år men nu har jag övertalat dem att hänga med så de kommer igång igen. Vi har såna fina förutsättningar att spela golf här i Kalifornien så det är ju synd om de inte tar chansen. Vi åkte ner till Santa Theresa golfcourse på förmiddagen och stod och slog en hink med bollar på rangen och sedan gick vi ut och spelade 9 hål på deras jättefina korthålsbana. Tjejerna hade nog vilat sig i form, för det gick jättebra för dem tycker jag och nu fick det nog lite mersmak? Ser fram emot att få ännu fler vänner att spela med så jag kommer ut oftare. Vi hade en supertrevlig runda i sol och 28 grader som avslutades med en välbehövlig lunch på golfklubben i(nnan hemmafruplikterna kallade igen).
Tre nöjda och glada golftjejer. Fv. Sofia, jag och Anna
I onsdags började jag dagen med en gång och löprunda i bergen med tjejerna och åkte sedan iväg för att simma 1 km. i utomhuspoolen. Kände mig nöjd med mig själv och det var en underbart varm och solig dag gen.
På eftermiddagen då jag kört Sara till golfträningen åkte jag och Lukas iväg för att titta i affärer efter sådant som han kände att han behövde och sedan iväg för att hämta Sara igen. Kände mig rätt trött på eftermiddagen så dagens middag blev hämtmat på en Mexikansk snabbmatsrestaurang, Chipotle.  Mycket fräsch och god mat!
Kvällen tillbringade jag välförtjänt (tyckte jag) i soffan, trött och mör i kroppen. Låg där och njöt och kände den underbara doften och myste av känslan med nystädat hus, läste en bunt nya veckotidningar som jag fått och chattade med en go väninna. Barnen stänger gärna in sig på sina rum, gör läxor och chattar med kompisar så kvällarna blir rätt lugna och lite ensamma när rikard är borta. Men nu har 3 dagar har gått som gräsänka. Bara ett par dagar tills Rikard kommer hem. Yippey!
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: