swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Sen sommar eller höst?

Kategori: Allmänt

Här har varit en fantastisk helg med sol och 30 gradig värme. Jag, Rikard och Lukas drog ner till Santa Cruz och stranden i lördags för att ta tillvara på höstens (eller är det sensommar) kanske sista riktigt varma dag?
Det blev en underbar dag vid havet! Vi har aldrig varit ute vid kusten då det varit så fint väder direkt på morgonen. Det var klarblått redan när vi kom dit och det riktigt "kokade" i luften. Sol, havsdoft, strand och värme. Det är nog oslagbar kombo? Vattnet är dock kallt här året runt. Jag har bara doppat fötterna och likaså Rikard. Men denna varma dag då det blev 32 grader bestämde sig Rikard för att nu fick det vara dags. Så 1 år och 10 månader efter att vi flyttat hit så gjorde han det. Han badade! Brrr.....Blev så förvånad så jag glömde att föreviga det genom att ta kort. Nu är det bara jag i familjen som inte doppat mig här.
Sand, havslukt, havsutsikt, sol och värme = supernice!
Rikard skymtas vid strandkanten. Kastar boll med Lukas.




Någon hade bråttom i vattnet :-). Guess who?


Lunch på en närliggande restaurang. Räk och krabbsallad med ett glas vitt.


Mina fina killar. Nybadade efter ett dopp i Stilla havet. Modigt!



I söndags passade vi på att åka ut och spela golf. Eftersom söndagen också blev varm så bestämde vi oss för att spela golf med bil. Riktigt härlig runda på trevliga Los LAgos golf corse. Min runda slutade med 30 poäng. Inte helt nöjd med mitt spel men ok. Åkte hem, grillade och njöt av en fantastisk sensommarkväll.
Igår, måndag åkte jag bort och promenerade i Freemont older. Fick sällskap av en svensk Saratogatjej som heter Linda. Vi har inte träffats på många månader då de har haft gäster i stort sett hela våren, sommaren och hösten. Vi fick en fantastiskt härlig promenad med en liten blick över San Jose med omnejd uppe på utsiktsplatsen, en lång pratstund och en riktig energi kick! Det behövde jag!
På eftermiddagen satte jag mig för att plugga några timmar och sedan åkte jag till en kiropraktor för att söka hjälp för min onda höft. Det var mitt första kiropraktorbesök och det var en positiv upplevelse. Hon verkade kunnig och pålitlig. Efter en liten undersökning så hade hon hittat lite som hon trodde orsakade mitt problem. Hon skrev en remiss till röntgen för att få det som hon sett bekräftat och för att hon ska kunna ge mig en korekt behandling. Hon tyckte även att hon såg något i nacken som hon trodde orsakade mina migränproblem. Tänk om jag kan få hjälp med dem?
Idag, tisdag har jag spelat golf med mina kära vänner, Kerstin och Monika. Vii har inte spelat på ett tag nu då de har varit ute och rest till Australien, Nya Zeeland och Cook öarna. Så roligt att ses igen och så roligt att spela golf med dem! Tyvärr hade jag en ur usel runda idag. Fy vad tråkigt det känns! Men efter rundan satt Lena och väntade på oss med lunch. Hon brukar vanligtvis vara med och spela men nu har hon opererat foten och kan inte vara med. Men lucnch kan hon äta med oss. Vi hade en mysig och trevlig pratstund i solen. Monika och Kerstin berättade om sin resa och en del andra världsproblem löstes också.  Life is good! Sedan körde jag Sara till golfträningen och under tiden hon tränade så åkte jag och röntgade min höft och nacke. Skönt att ha det gjort! Nu skall det bli spännande att höra vad kiropraktorn säger när hon ser röntgenplåtarna? Tänk om hon kan göra underverk med min höft och med min migrän?
Imorgon onsdag är Sara ledig från skolan. Hon skall spela final med sitt lag i golfen mot 4 andra skolor. Så spännande! Håll tummarna för att Sara spelar bra och för att hennes skola vinner! De bästa individuella spelarna går vidare till singel spel i någon annan tävling och chans till college stipendium och det laget som får den bästa scoren totalt går vidare till en ännu störrre tävling. Heja...heja, Sartoga golf tjejer! Go Saratoga golf girls go!
På onsdag eftermiddag får vi återigen Sverigebesök. Underbart! Den här gången är det våra kära kompisar, Martin och Carita. Längtar efter att få spela golf med dem, visa dem vackra ställen i våra omgivningar, visa dem bästa shoppingen, njuta av vädret tillsammans, prova viner och äta långa härliga middagar ihop med mysiga pratstunder.
En onsdag att se fram emot! I skrivande stund är mina ögonlock väldigt tunga. Klockan är bara 20.30 men jag är dötrött. Dags för skönhets sömnen. Imorgon har jag mycket att göra och se fram emot!
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: