swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Varm oktoberhelg

Kategori: Allmänt

Det har varit otroligt härliga, varma och sköna dagar hela den här veckan. Man har svårt att tro att det är i mitten på oktober. Det har faktiskt varit något varmare än normalt här! Försöker njuta så mycket som möjligt av dessa dagar och vara ute mycket. Har promenerat, simmat, sprungit och suttit ute och ätit. Underbart!


En mysig lugn fredagskväll med maken och Lukas.  Grill middag som avnjöts
ute i den varma Saratoga kvällen med ett glas gott rött. (Sara var på vift
som vanligt)



I fredags förmiddag var jag ute och sprang ca 4 kilometer. Fick sådan enorm smärta i höften under och efter löpturen. Har haft besvär med min höft till och från rätt länge nu och det är så tråkigt! Smärtan och rädslan för att det skall börja göra ont förtar lite av träningsglädjen. Lördagen blev en vilodag men idag, söndag kände jag mig tvungen att ge mig ut en lite runda i  alla fall. Rikard åkte till Sverige och eftermiddagen var så härlig. Perfekt för en löptur!  Nu sitter jag här och har ont och funderar på hur jag skall gå vidare med det här problemet? Nya skor, vila eller åka och undersöka höften? Får sova på saken.

I lördags bestämde jag och Rikard oss för att göra en utflykt till Half Moon bay. Rikard hade en kollega på besök från Sverige som var här över helgen då han skulle fortsätta jobba här nästa vecka. Han har varit här många gånger förut men inte sett så mycket så vi bestämde oss för att ringa honom och fråga om han ville följa med. Som vanligt så hade barnen andra planer så det blev bara vi tre. Här i Saratoga var det varmt och strålande sol när vi åkte men ute vid kusten var det mulet och disigt om vart annat. Tyvärr är det ganska vanligt men det får man stå ut med. Vi stannade till för lunch på Sams chowderhouse. En mysig fisk och skaldjursrestaurang som ligger precis vid havet i Half Moon bay. Jag åt deras berömda lobster roll för andra gången. Den var god men absolut inte så fantastisk som många beskriver den (tycker jag). Är man van vid färska skaldjur i Göteborg så finns det inte mycket som kan slå det!  Men till förrätt tog vi kokta musslor som var helt gudomligt goda.
http://samschowderhouse.com/
Vädret till trots så var det en mysig och god lunch med havsutsikt.


"Sams chowder house" prisbelönta lobster roll till lunch med coleslaw
och .......chips. Skum kombo!



Himmelska musslor

Sedan åkte vi vidare till Ritz Carlton hotel som också ligger precis vid havet på Half Moon bay och har en fin golfbana alldeles intill hotellet. Underbar miljö att vistas i och så härligt att sätta sig på deras uteplats med utsikt över havet.
När vi kom dit så lättade molnen något så vi satte oss och beställde lite gott att dricka, njöt av utsikten och tittade på folk som spelade golf. Å, vad härligt! Att sitta på sådan platser tillsammans med den man älskar, havet framför och allt det gröna, vackra och rogivande en golfbana bjuder på med ett glas vitt dessutom. Det är balsam för själen!
http://www.ritzcarlton.com/en/Properties/HalfMoonBay/Default.html







När vi satt där och mådde som bäst så fick Rikard ett samtal av en kompis till honom som frågade om inte vi ville gå med på hockey på kvällen. Klart vi ville gå på NHL hockey! Jag som inte är så himla hockeyintresserad tycker ändå att det är himla roligt att gå här. Det är en annan stämning och det känns stort att få gå på NHL hockey och få se San Jose laget, Sharks spela live. Sagt och gjort! Vi avrundade utflykten till half Moon bay och åkte hem för att gå på NHL match i San Jose. Tyvärr förlorade Sharks. Men vi hade en trevlig kväll! Go Sharks!
Lukas sov över hos kompisar och Sara var också på hockey. Hon blev bjuden av en kompis och hade fin plats. Hon satt nämligen i en lounge och hade det lyxigt med mat, dryck och trevligt sällskap. Händelserik lördag!
Söndagen bjöd på strålande solsken och värme. Rikard packade och fixade inför sin avresa till Sverige och jag var tvungen att uträtta lite shoppingärenden.
Nu är jag gräsänka hela veckan!
Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: