swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Ljuvliga helg

Kategori: Allmänt

I fredags hade vi tänkt åka till Lake Tahoe men barnen ville absolut inte missa skolans första football match som skulle vara på fredag kväll. Därefter pratade vi om att bara göra en kortare trip och åka lördag - söndag men Lukas åkte på halsont och förkylning på fredagen samt att barnen kände för att vara hemma och ta det lugnt så vi skippade våra weekendplaner. Rikard tyckte också att det var ganska skönt att vi bestämde oss för att vara på hemmaplan då han inte hunnit vara hemma mer än en vecka sedan han kom från Kina och så åker han till Sverige denna fredag.
Barnen var ute på vift hela fredag kvällen med kompisar så jag och Rikard tog cabben in till Saratoga centrum för att äta något lätt och dricka ett glas vin. Det var en underbar kväll och där satt vi och summerade veckan som gått och hade det mysigt.


Luftade cabben den här riktigt varma fredagkvällen. Jag hamnade i
baksätet då vi körde Lukas till matchen.


En "specialare" med lite smått och gott som vi brukar beställa ibland

 

På lördag morgon tog jag och Rikard en förlängd powerwalk i bergen. Det blev 7 kilometers promenad. Nöjda med dagens aktiva start åkte vi hem och grejade. På programmet stod tvätt av grillen, tömning och rengöring av bubbelpoolen, tvätt av bilar och storstädning av garaget. Å, vad vi var nöjda framåt eftermiddagen när vi fått gjort allt det vi hade på "att göra listan" och bara kunde luta oss tillbaka, äta en god middag och se en bra film med barnen. Det enkla kan vara nog så härligt!

 

 

Ute i Saratogabergen möter man ofta rådjur. Den här sötnosen stod så fint

och funderade på vilka vi var som passerade?


Ett smakprov på utsikten (denna något disiga lördagmorgon) från Saratogabergen


Vi går oftast in genom garaget här (bekvämt då vi kommer
med bilen då vi har en automatisk garageport). Nästan alla våra skor
hamnar därför här. När vi städade var jag tvungen att ta kort på
samlingen.Det såg så komiskt ut. Rikard suckade och
kunde konstatera att vi tjejer stod för största delen
av alla skor (och ändå har vi en del i garderoberna)


Rikard tvättar och vaxar den "lille bilen" medan jag sopar garaget


Ordning och reda på alla prylar i garaget blev resultatet av städningen

Vi har bara bott här 1 1/2 år nu och vi har redan lyckats samla på oss en hel del grejer. Det konstiga är att det är så lätt att bara fösa in allt i garaget. Verkar vara så för de flesta människor? Nu fick vi ordning på alla julsaker, verktyg och annat smått och gott samt slängt litegrann. Snyggt och fint och nystädat. Skönt! Underlättar förhoppningsvis då vi skall flytta hem igen eftersom det givetvis skall vara så här snyggt och prydligt fortsättningsvis också? Och tänk, nu fick vi in båda bilarna i garaget. Sä härligt!


En god grillmiddag som belöning efter dagens aktiviteter. Grillad fläskfilé,
grillade grönsaker, svampstuvning, potatisklyftor och en fräsch sallad.
Toppengott!


Vet inte riktigt vad som hänt? I söndags morse när det var lite morgondis ute fick både jag och Rikard lust att bege oss ut och springa. Jag springer annars inte så gärna tidigt på morgonen då jag tycker benen är som spaghetti men vi tog oss ut och sprang en 3,8 km runda ihop. Så roligt att få lite sällskap under löpningen! Och faktiskt gick det lite lättare då vi peppade varann. Rikard fick mersmak så nu blir det kanske inte bara promenader ihop? Så roligt att göra saker tillsammans. Älskar det!
På eftermiddagen åkte vi och spelade golf på Los Lagos golf course. Lukas ville följa med trots att han var så förkyld så vi bestämde oss för att det fick bli golfbil denna gång på rundan. Jag har aldrig varken åkt eller kört golfbil då jag spelat golf så det var premiär. Och tänk vad trevligt det var! Lukas var en hejare på att köra bil (som han fått göra förut när han spelat med Rikard) och jag tyckte det var riktigt kul de stunderna jag fick köra. Det var riktigt skönt när det var så varmt ute och man sparade lite energi till spelet samt att det var en bana med väldigt långt mellan vissa hål så det var riktigt lyxigt! Kan (tyvärr) tänka mig att göra det fler gånger!


Lukas stormtrivs med att köra bil och jag har lyxen att få åka med


Hmmm....var tog den vägen? Inte alltid så lätt att se


Gött att sitta här i skuggan och ta igen sig mellan hålen


På golfbanor stöter man ofta på olika djur. Den här gången var det
en räv som gjorde oss sällskap. Han slog följe i några hål.


Några kalkoner som var ute och spatserade


Jordekorrar fanns det gott om. På en av greenerna stod de på rad


Vinnaren av oss i vår boll. 36 poäng (trots dunderförkylning) själv låg
jag 2 poäng efter med 34


Vem kan motstå att köpa en en "kall" i värmen när de åker omkring
och säljer på banan?

En härlig dag med sol, värme, en toppentrevlig golfbana och med supertrevligt sällskap. Vad mer kan man begära?


Kvällens middag blev grillad oxfilé, risoot och en mumsig sallad med Mozzarella,
fetaost, tomater, lök, oliver, basilika och fetaost och ett glas Zinfandel till det.
Life is good!

Åsa



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: