swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Saratoga Falcons girls golfteam

Kategori: Allmänt

Sara hade sin sista "try out" för att komma med i skolans golflag för tjejer i måndags och det gick bra. Hon blev uttagen och är nu med i skolans golfteam. Sista uttagningen var här i Saratoga på en privat 9 håls bana, Saratoga country club. Endast medlemmar och Saratoga High School elever får spela där (det kostar ca. 10 000 dollar att bli medlem). Det är en smal och kuperad 9 håls bana som är ganska svår. Jag och Rikard åkte upp för att se Sara spela de sista hålen i måndags och det var både roligt och spännande att se. Sara spelade ganska bra och kom 6:a av sjutton tjejer, gången innan kom hon fyra så hon var självskriven till laget. Stolta föräldrar och lycklig Sara. Att sedan hennes kompis (som är nybörjare) lyckades kvala in var en stor överraskning. Men hon imponerade med sitt spel bland de sista tjejerna som spelade om en enda plats! Nu väntar golfträning varje dag måndag - torsdag i 2-3 timmar och framöver en del tävlingar mot andra skolor och jag får vara chaufför till och från varje eftermiddag. Men det gör jag så gärna.

Är så glad för Saras skull! På våren är det killarnas tur och då skall Lukas försöka komma med i skolans golflag. Håller tummarna! Jag tycker att det är en lyx och ett enormt privilegium för barnen att få spela och träna golf på en så här fin bana och dessutom i sol och värme. I går blev tjejerna filmade med sin coach och skall göra reklam för sin skola på någon golfkanal. Första gången det sänds blir tydligen på söndag. Skall bli kul att se!
För min del så har dagarna passerat i en rasande fart. Tycker egentligen inte att jag hunnit med så mycket men det har blivit lita av varje. Har inte tränat så mycket som jag hade tänkt men det har i alla fall blivit powerwalk, crosstraining, löpning och en 9 håls runda golf med tjejerna. Däremellan har jag varit ute och shoppat presenter till Sara. Här finns så enormt mycket affärer och utbudet är så otroligt stort. Inga problem att shoppa om man vet vad man skall ha och har pengar men det tar tid. Blev i alla fall nöjd med inköpen och Sara blev nöjd och glad för sina presenter. Slutet gott, allting gott!
Imorgon är det äntligen fredag och det blir långhelg här i USA. Alla är lediga från jobb och skola på måndag då det är Labor day. Vi kanske tar en lite trip till Lake Tahoe i helgen? Vi får se? Sara ville inte åka imorgon, fredag då hon skall bli firad av några kompisar samt att det är första Football matchen på skolan då. Det kan man bara inte missa (enligt Sara), så vi får se om vi kommer iväg någostans på lördag? Vi får ta ett familjeråd om det ikväll.

Efter en underbar promenad i bergen i morse med min trevliga väninna, Carina så skall jag ta mig i kragen och åka och simma en kilometer.

Todelooooo

Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: