swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Wonderful

Kategori: Allmänt

Wonderful friday! Rikard har äntligen kommit hem till oss och Kalifornien igen. Han tyckte det kändes skönt att komma hem till solen och värmen efter att ha tillbringat en vecka i Göteborg och Stockholm med regn, storm och något kyliga dagar och vi är så glada att ha honom hemma igen! Ännu roligare blev det då hans väskor var fulla med presenter till oss med b.la. svenska tidningar som Rikard köpt. Min väninna Line hade skickat med en hel bunt med färska tidningar men Rikard glömde dem i hyrbilen på Landvetter. Suck! Så han fick köpa lite nya till mig. Det är en sådan lyx att få lite nya spännande veckotidningar och matmagasin. Dessutom fanns det lite andra presenter till både mig och Sara. Lycka!

Veckan har gått fort, igen. Har städat, putsat fönstren ,pluggat, storhandlat (på flera olika ställen) och försökt att hinna med en del träning mellan varven. Tänk att jag har så mycket att göra! Tänker alltid på alla  er därhemma som arbetar heltid och hinner med allt det här ändå. Det gjorde jag ju själv också innan vi åkte (men med ständigt dåligt samvete). Snacka om att man har lagt in en annan växel. Kan nog kalla den "må bra växeln"? Alla skulle behöva att kunna utnyttja en sådan en längre tid. Måste erkänna att jag känner mig enormt privilegierad just nu som har tillfälle att kunna använda den växeln.
Dagarna är fortfarande underbara här med sol och värme även om de senaste dagarna varit något svalare (23-25 grader). Det är riktigt lagom temperatur! Men from. söndag lovas det varmare igen. Härligt! På söndag får vi nämligen Sverige gäster igen. Rikards föräldrar kommer och även hans två fastrar med sina män. Skall bli så roligt! De skall stanna 2 1/2 vecka men kommer att åka en liten semestertrip till Las Vegas och Los Angeles en vecka för att förnöja sig. Ni förstår att jag har haft lite extra att pyssla med här hemma den här veckan? (ler)
Lukas stormtrivs i skolan. Vissa ämnen är rätt så svåra men än så länge går det bra och han känner att det flyter på med läxorna. Nu har han ett projekt som skall göras i helgen men det lär finnas gott om tid ändå för att hinna njuta av ledig tid och sovmorgon.
Sara har fullt upp, minst sagt. Hon tränar eller spelar golf  måndag - torsdag efter skolan. Hon har haft glädjen att få spela alla deras tävlingar, (förutom den första) mot andra skolor. Denna veckan var det två tävlingar och den ena vann de men den andra förlorade de. Dessutom har hon haft sin dockbebis igen i två dygn. Hennes första docka pajade efter ett dygn. Den hade något tekniskt fel och skrek mest hela tiden. Lite jobbigt att hon skulle behöva genomlida en hel natt med bebis skrik p.g.a.. detta. Men nu har hon haft en ny bebis som var mycket snällare. Bebisen, Sandy krävde dock en hel del mat stunder som tog en del tid. Härom morgonen när hon var trött och höll på att sminka sig så skulle lilla Sandy ha mat och hon skulle hinna klä på sig, äta och så var det ju något hon måste kolla på datorn samtidigt. Höll på att skratta ihjäl mig då jag så henne sitta och kolla något på datorn, sminka sig och mata bebisen. Det här med att vi tjejer haharr simultankapacitet kanske inte är en skröna?
Det hände en liten rolig grej med dockan häromdagen. En kväll skulle vi hämta Saras nya jeans som varit på lagning p.g.a.. en trasig knapp. Vi åkte till köpcentret och Sara var ju tvungen att ta med sig dockan ifall den skulle börja skrika. Vi slank in i en skoaffär med sportskor och där var ganska hög musik. Då kom en ung kille fram till Sara (som jobbade som expedit) och viskade att han hade sänkt musiken för bebisens skull. Gullig kille! Sara log och förklarade att det bara var en docka som hon hade och att den ingick i ett skolprojekt. Gissa om killen blev generad? Men han sa: - Ja, ja...Det är tanken som räknas! Jag och Sara gick småleende ut ur affären.
Dockan har varit en otroligt nyttig erfarenhet. Nu är hon ledig från både skola, docka och golf i helgen och tillbringar givetvis fredag eftermiddagen i down town Saratoga med kompisar. Härligt!
Just nu ligger jag ute i trädgården med bikini och solar bakdelen medan jag bloggar och bläddrar i en av mina nya tidningar. Funderar på om jag skall gå in och göra en liten fredagsdrink och övveraska min man med innan middagsgrillningen?  Han sover så sött en stund på soffan just nu, utmattad efter veckans resande och tidsomställning. Smög ut i trädgården så han får ta sig en eftermiddagslutr i fred.  Han blir nog glad och pigg om jag väcker honom med något smaskigt att dricka om en stund? Värt ett försök!
Ikväll är det (som vanligt under denna säsong) football match på high school och givetvis skall båda barnen dit och titta med kompisar. Det är väl bara att vänja sig vid att barnen är ute på sina egna nöjen på helgerna?
Kramisar Åsa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: