swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Yippey

Kategori: Allmänt

Yippey! Igår kände jag mig bättre igen och nu är jag frisk! Fick nog bara en lightvariant utan förkylning?
Underbart med helg igen! Tråkigt nog åkte Rikard till Sverige i går kväll, fredag och skall vara borta hela veckan men det är skönt att inte ha några tider att passa och att få lite mer tid med barnen som är lediga.
I fredags kväll var Sara på skoldans på en annan skola (pojkskola) och Lukas var på bio med några kompisar och jag hade en fullspäckad dag med bara nöjen. Var ute och lunchade med några tjejer på "fina gatan", Santana Row för att fira Eva som fyllt år, därefter till frissan för att fräscha till mitt solslitna hår och på kvällen var jag på tjejkräftskiva.
Vilken härlig dag!
En god drink innan lunchen i äkta "Sex in the city anda"
Servitrisen på restaurang Maggianos läskade oss med en drink innan lunchen. Hon behövde inte
säga mer än att den innehöll persika och champagne så hade alla vi bestämt oss för att, en sådan får det bli!
Sagt och gjort. Där satt vi hemmafruar, mitt på dagen, i solen, på en uteservering på en fredag och lyxade till oss med en läskande drink innan lunchen. Det blev en härlig stund med tjejsnack och god mat. 75% av tjejerna hade sina män ute på tjänsteresa och då är det extra välbehövligt att få prata av sig lite och få göra något annat än markservicen hemma. Det är inte så ofta vi är ute och lunchar så här så det är bara att passa på att njuta då det händer! De flesta dagarna av min tid hemma blir det rester till lunch så när man väl är ute och äter så känns det så lyxigt!
Dagen fortsatte i njutningarnas tecken och jag åkte till frissan för en välbehövlig klippning av håret. Hem en sväng och bytte om, vinkade av maken och försökte samordna kvällens logistik och aktivitetsschema med barnen. De skulle ju ut på egna nöjen och jag skulle iväg på kräftskiva.
Det bjöds på kräftor (köpta på Ikea) och alla de rätta
tillbehören för en klassisk kräftskiva


Det var en tjejkräftskiva med det fanns en manlig deltagare som
fick vara med på ett hörn. Han tyckte nog att det blev lite för
mycket "av det goda" med snapsvisor, tjejsnack och glada skratt?
Tröttande var det i alla fall!
En härlig, varm och underbar kväll med massa god mat, sånger, dans, skratt och härligt sällskap!
Det kom faktiskt ett orosmoln gällande vädret en stund för ovanlighetens skull här borta. Det kom några regndroppar och lite regnvindar som höll i sig i en halvtimme men sedan blåste bort igen och det blev fortsatt varmt och skönt. Love Kalifornien!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: