swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Ägg, värme och vinst

Kategori: Allmänt

En härlig men kort påskhelg har passerat.
Påskharen hittade hit även i år och barnen fick ett stort ägg var, fyllda till bredden med godsaker och pengar från mor och farföräldrar. Lyckan var stor! Med påsken kom också värmen. Det var 22 grader och soligt hela helgen. Påskkänslan ville dock inte riktigt infinna sig. Det känns konstigt när alla jobbar och går i skolan både skärtorsdag och långfredag. Man förknippar ju påsken med lång ledigt och lata dagar fulla med god mat och godis.
I år lyckades vi få tag på "svenska påskägg" tack vare min vän
Helena som var snäll och köpte det till mig.
1000 tack för omtanken Helena


På påskafton vaknade vi upp till en klarblå himmel, sol och det lovades 22 grader. Extra roligt med bra väder för att det var just påskafton och för att det var dagen som jag och Rikard skulle arrangera denna omgång av vår "FFF pargolf tävling".
Tävlingen gick av stapeln på San Jose Municipal golf course. Alla var "taggade" till tusen och ville givetvis spela så bra som möjligt för att kamma hem äran och vinna vandringspokalen och "skumpan" som är vinsten för bästa par. Dessutom finns ett pris för bästa damspelare och bästa herrspelare.
4
Här står jag och mina glada medspelare (motspelare) F.v. Monika,
jag, Kerstin och Lena. Det var varmt och skönt redan vid 10 snåret


Fyra glada herrar innan tävlingens start. Fv. Lars, Steve, Rolf och Rikard


Under spelets gång svalkade vi oss med öl som Lena bjöd på.
Uppfriskande, gott och trevligt. Killarna var riktiga "sportsmän"
och drack endast vatten. Är det tävling så är det tävling....

Rikard hade inte spelat golf på några veckor och jag har inte heller spelat så mycket de senaste veckorna då vi varit i Washington DC och för att jag haft en del skolarbete att göra. På skärtorsdags kvällen åkte jag och Rikard till en range för att slå lite bollar och på långfredagen gick jag en 9 - håls träningsrunda och det gick inget vidare. Både jag och Rikard hade hoppats på att det skulle ge positiva resultat att "vila sig i form" men det är inget att rekommendera!
Spelet gick sådär. Lite upp och lite ner och puttarna var inget bra, tyvärr. Killarna i herrbollen såg inte heller speciellt glada ut så jag hade inga förhoppningar om bra resultat. Nåväl, rundan var härlig ändå då det är så kul att spela med trevligt sällskap och självklart avslutades rundan på 19:e hålet med något svalkande att dricka.
Så här glada var jag och Rikard på "hål 19" trots att vi spelat lite "si sådär"


Rikard "in action" på 18:e hålet


Efter golfrundan fick vi "lägga på ett kol" för att skynda oss hem, räkna poäng och fixa mat.  Vi var värdpar för kvällens middag men vi brukar ha knytis så jag och Rikard hade bara varmrätt och drink tilltugg till Champagnen.
Det blev en härlig kväll med massa god mat som gick i påskens tecken, trevligt sällskap och en trevlig prisutdelning. Jag och Rikard VANN "bästa par" priset, Rikard blev bäste herre (igen) och Kerstin blev bästa dam (igen). Det var en överraskning att vi vann men Rikard spelade bra på de hålen då jag spelade dåligt och tvärtom så det gick vägen!
Det tråkiga är att det var sista gången Lena och Rolf var med (grundarna till tävlingen) De flyttar hem till Sverige på lördag. Så vemodigt!
Kerstin mottar sitt pris som "bästa dam spelare". Bra spelat Kerstin!


Steve lämnar över vandringspokalen till mig och Rikard som vann
tävlingen som "bästa par". Tjoho!


Söndagen fortsatte med sol och värme. Vi njöt av att vara lediga. Sara, Lukas och Jacob åkte till Pancake house för att mysa med en riktig lyxfrukost, Rikard tog det lite lugnt och fixade med lite här hemma och så åkte han och Lukas och tränade golf. Jag pluggade........hela söndagen, ute i solen och inne tills det var läggdags.
Igår måndag var det sista soliga och varma dagen för den här veckan. Jag gjorde ett pluggrace och skickade in en inlämningsuppgift, åkte sedan och simmade och njöt i solstolen med medhavd lunch., Så längesedan jag simmade sist. Å, det var så underbart, så .........underbart! Saknade dock mitt "simsällskap", Tina (som flyttat hem till Sverige).
Idag är det grått och regnigt. Det spås att det skall bli regn hela veckan. Men, det skall i alla fall vara kring 17 grader och på lördag-söndag kommer solen och värmen tillbaka igen. Yippey! Får väl passa på att plugga lite extra, städa, tvätta och göra lite andra inomhusgrejer som behövs men som man gärna skjuter på då det är fint väder.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: