swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Hälsning

Kategori: Allmänt

Hälsningar från Washington DC

Nu åker vi hem efter 4 härliga dagar i staden (Sara är överlycklig för hon har längtat hem sedan vi kom hit).
Vår lilla långweekend är slut och endast en lång hemresa återstår. På vägen hit hade vi direktflyg men hemresan blir en heldagsutflykt med två byten. Fy! Resan kommer att ta över elva timmar totalt och vi är inte hemma förrän kvart i tio i kväll (hit 5 tim). Men inget ont som inte har något gott med sig; jag får mycket tid för studier och förhoppningsvis så får jag en hel del gjort. Dagarna i USA:s huvudstad har gått snabbt. Stadssemestrar har en förmåga att gå extra snabbt tycker jag och det beror nog på att man är relativt aktiv hela tiden. Dessutom har tidsomställningen känts för oss alla. Här är de tre timmar före vilket har känts otroligt jobbigt, framförallt på morgonen. Frukosten på hotellet (som för övrigt var fantastisk med det mesta man kunde önska sig) varade till 9.30 och då är klockan 6.30 Kalifornientid. Det har alltså blivit tidiga mornar för oss på semestern vilket har inneburit att vi varit mycket trötta i både kropp och knopp på mornarna och kvällarna. På så här kort tid hinner man inte ställa om sig heller vilket är en fördel nu när i åker hem och det är jobb och skola för största delen av familjen imorgon.
Det har varit otroligt roligt att få se Washington DC och vi har promenerat mycket runtom i staden, gjort några museibesök, lite shopping, sevärdheter och ett besök på svenska ambassaden där vi förnyade barnens pass. Vädret har varit lite sisådär med mycket moln och uppklarnande sent på eftermiddagarna med sol men med rätt så behaglig temperatur på mellan 14-18 grader. En dag hängde regnet i luften och det kom en någon liten skur men idag när vi skall åka hem så bjuds det på klarblå himmel och full sol.
Självklart besökte vi "vita huset" men längre än så här kom vi inte

Min fina man och våra barn på sightseeing

Skriver och berättar mer om Washington DC senare i veckan.