swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Smått och gott

Kategori: Allmänt

Veckan har varit en lite "smått och gott" vecka. Idag är det torsdag eftermiddag och jag har precis avslutat veckans städning. Suck, vad tråkigt det är med städning! Egentligen är det väl kanske inte så tråkigt utan det är bara det att man vill göra massa annat (i alla fall jag). Nu (några timmar senare i ett rent hus) känner jag mig ganska nöjd i alla fall och nu tar jag (nästan) helg. Men....nu sitter jag här och funderar över middagsmat. Idag har jag total idétorka. Öppnar och stänger både kyl och frys men inte blir jag klokare i alla fall. Bara att fundera vidare.

Idag har jag unnat mig en lång powerwalk på morgonen tillsammans med mina kära vänner Eva, Carina och Leila. Promenaden avslutades med en god Latte i "Down town Saratoga" och vi fick tillfälle att sitta ner och prata vidare en stund. Så härligt och energigivande med promenad, fika och tjejsnack! Många mindre världsproblem löstes, (Smile) idag. Tack för sällskapet tjejer!
Dagens mys. En god latte och tjejsnack med fina vänner



Ikväll måste jag plugga. För mycket nöjen och "måste göra" saker har tagit lite för mycket av min tid idag och faktiskt en stor del av veckan och imorgon blir det en golfrunda på "Spring Valley golf course" med Kerstin och Monika. Så, ikväll blir det till att hänga på läsglasögonen och försöka vara väldigt kreativ (Hoppas att energin och fantasin finns på plats då). Även om jag har pluggat en hel del under veckan så räcker det inte. Har så otroligt mycket stt göra. Bara att kämpa på!
För övrigt har veckan inte varit så händelserik. Fast jo, jag blev ju moster häromdagen och barnen fick sin 6:e kusin. Nu är jag moster till två fina tjejer och det skall bli så underbart kul att komma hem till sommaren och träffa dem.


♥ En sötare liten flicka får man leta efter ♥


Sedan har det också blivit några springrundor, några fler powerwalk promenader och så dammade jag av min fina cykel och cyklade runt på lite ärenden. Det blev sammanlagt en mils cykeltur den dagen så jag kände mig ganska nöjd. Men, vad jobbigt det var (kunde aldrig tro att jag var i så dålig form gällande cyklandet) Suck! Ännu en utmaning! Men roligt är det och jag är så glad över min fina syckel som förhoppningsvis kommer att användas flitigt framöver.



Sara och Lukas har haft "Startests" (ungefär som nationella prov) i alla ämnen i två dagar så de har slutat tidigt. Sara och hennes kompis har passat på och uträtta lite ärenden inför helgens "Junior prom". Igår var de och köpte skor och lite hårgrejer och idag har de gjort manikyr och pedikyr. Fint, riktigt fint skall det vara! På lördag skall de åka iväg och sminka sig och sedan fixar de håret här hemma och min hjälp var önskvärd. (Hoppsan)!
Lukas har golfträning varje eftermiddag med skolan så han har fullt upp.

Igår kväll var det en SWEA träff här i krokarna. Jag och några andra vänner samåkte från Saratoga till Santana Row där vi träffade ett gäng andra glada och trevliga SWEA tjejer på en Mexikansk restaurang.  Så trevligt! Tanken var att vi skulle suttit utomhus i solen men regnet överraskade oss när vi skulle åka. Bara att tänka om. Väl därinne beställdes Nachos och Guacamole samt lite goda Margeritas. Det blev en riktigt trevlig kväll och det gjorde inget alls att det regnade.
Guacamolen gjordes vid vårt bord. Fräscht och otroligt gott!


Strawberry Margeritas


Manogo Margerita var himmelskt god

Vid skrivandets avslut har inga middagsideér "poppat" upp. Kanske får bli hämtmat idag? Ju mer jag funderar på det desto mer lockande låter det. Och.....när jag tänker efter så undrar jag om jag inte är värd att slippa laga mat då jag har städat hela huset och putsat lite fönster? Ja, det är klart jag är värd det!  Nästa Ilandsproblem. Vilken sorts hämtmat? :)

Kommentarer

  • Annika Soulcityguide säger:

    Åh vad gott med mexikanskt, låter ju superlyxigt att få guacamole fixad vid bordet :D

    2012-05-01 | 17:12:33
    Bloggadress: http://soulcityguide.blogg.se/

Kommentera inlägget här: