swedishhousewifeincalifornia

Mitt i livet i Saratoga, Kalifornien.

Heybaberibba

Kategori: Allmänt

Heybabberibba! Den här veckan har varit riktigt bra hittills. Barnen har "springbreak" och vädergudarna har verkligen valt att satsa på fint väder den här veckan. Det är toppenhärligt  och vädret blir bara bättre och bättre. Jag njuter också av att ha lite "springbreak" och att ha barnen hemma. ♥ Jag och Rikard hade några förslag till att sticka iväg på semester några dagar men barnen vill absolut inte! De vill vara hemma, ha sovmorgon, vara med kompisar och bara hinna göra sånt man inte hinner med när det är skola och visst förstår jag dem. Det är skönt med ett slapparlov!

Jag har äntligen kämpat mig igenom 1 1/2 vecka med att komma igång med löpningen igen (alla ni som brukar springa vet hur tungt det är att komma igång efter ett långt uppehåll). Men nu har jag bestämt mig för att satsa på det igen. Älskar att löpträna! Den här veckan har jag startat morgonen med löpning tre av fyra dagar. Två 3 km. rundor och en 7 km. runda, igår gick jag 7 km och förra veckan sprang jag 2 st. 3 km. rundor. Snart borde jag vara "back in track" gällande löpningen men jag måste bara åka och investera i ett par nya skor (nu börjar det kännas akut). Mina skor har varit med om många, många promenad mil :-)! Min höft som jag hade så mycket besvär med är helt återställd. Lycka! Min kiropraktor har gjort ett kanon jobb (jag går där fortfarande). Migrän har jag haft några gånger men aldrig så få gånger per månad som nu. Det är helt underbart och det är tydligt att behandlingarna ger r
resultat.
Annars har vi inte gjort så mycket. Barnen har varit med kompisar, Lukas har tränat golf med laget på eftermiddagarna och Sara har varit en del med "sin käraste" och med kompisar. En eftermiddag körde jag Sara och hennes kompis för att köpa klänning till Junior Prom (en formell skoldans). Sara är medbjuden till sin pojkväns skola och det ingår middag. Tjejerna hittade varsin fin klänning så de var lyckliga. Nu är det beställt nagelvård och sminkning till dagen som är lördagen den 28:e (en stor dag).
Igår morse (innan min promenad) så fick jag ett ryck och gjorde scones till frukost. Hoppades att barnen skulle bli lyckliga av doften och "studsa upp" kl. 9 när jag väckte dem. Tror ni jag var populär kl.9? NOPP!!!!  De ville bara sova! Jag fick äta en mysig frukost i lugn och ro för mig själv med varma scones och en god kopp kaffe. Såååå gott! Barnen fick köra dem i micron när de vaknade (framåt lunchtid). Så är det att ha tonåringar!


I går fick vi veta att barnens pass hade anlänt till konsulatet i San Francisco. Så idag tog vi oss en trip dit för att hämta dem. Vi passade också på att flanera omkring i ett ljummet SF (för ovanlighetens skull). Jag hade några ärenden som jag ville passa på att göra när vi var där och sedan avslutade vi dagen med att äta en sen lunch (tidig middag) på "The Cliff house restaurant".




Ett hjärta, beläget vid Union square i SF med motiv från staden


Union Square


En snabbfika i solen




Ännu ett hjärta med SF motiv. De är så fina
Bröd som serverades innan maten på "The Cliff house"


Bröden som serverades på restaurangen innan maten är så förföriskt goda och dessutom tror jag att de är beroendeframkallande? De borde sätta varningstext på korgen. De är lite Croissant liknande men mer matiga. Jag lyckades klämma i mig 2 st. Inget bra för det var säkerligen inte nyttiga? (Men, men...man lever bara en gång) och den gången bör man njuta.

Min supergoda räksmörgås smakade himmelskt. Även om jag fortfarande är proppmätt
i skrivande stund så vattnas det i munnen bara jag ser den. Matlycka!




Å, så mysigt det var! Det känns verkligen lite extra lyxigt att äta på en restaurang med utsikt över havet då det är fint väder för man blir bara alldeles lycklig av det vackra vyerna över havet , solen som speglar sig i vattnet och den goda maten.

Väl hemma i Saratoga igen (sen eftermiddag) så var det 27 grader i luften och nästan 21 grader i poolen. Det blev pool stund och någon badade ...(inte jag) men Lukas. Jag tänkte hoppa i jag med men det är fortfarande lite för kallt för en badkruka som mig. Men nu stiger temperaturen snabbt. Hurra! Lukas badade, simmade och badade. Jag vet minst en som är lycklig över poolen!





Skönt i vattnet enligt Lukas. Här i full färd med att kasta boll med R
(som inte heller vågade doppa sig)

Men, innan helgen är slut så har vi nog varit i tror jag? Det lovas kring 30 grader.

Imorgon är det fredag. En helt ny härlig, solig och varm dag skall det bli. En aktivitetsutflykt är inplanerad. Skall bli skoj. Berättar mer nästa gång!

Todelooo....
Åsa♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: